۸۵ میلیون دلار ضرر فاکس‌نیوز از شکایات زنان از رئیس سابق و «اورایلی»

نیویورک —
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی عصر پنجشنبه، به نقل از منابع محرمانه، نوشت «اورایلی» برای ترک برنامه «فاکتور»، پولسازترین برنامه «فاکس نیوز» ۲۵ میلیون دلار دریافت خواهد کرد، که تقریبا معادل دستمزد یک سال قرارداد جدید اوست.

بنابراین گزارش، شکایات زن‌ها از رئیس و مجری برجسته برای «فاکس نیوز» دست کم، ۸۵ میلیون دلار ، هزینه داشته، که مبلغ ۱۳ میلیون دلاری که «اورایلی» از جیب خود به ۵ زن شاکی پرداخته، را شامل نمی‌شود.

بنا به گزارش‌های قبلی، «راجر ایلز» رئیس سابق «فاکس نیوز» تابستان گذشته، ۴۰ میلیون دلار دریافت کرد تا بعد از شکایات چند زن، از جمله مجری برجسته، «گرچن کارلسون»، از مقام خود استعفا دهد. خانم «کارلسون» ۲۰ میلیون دلار دریافت کرد تا از دنبال کردن شکایت خود منصرف شود.

آینده پولسازترین شبکه خبری تلویزیون با رفتن مجری محبوب «بیل اورایلی» و تغییر برنامه‌ها، زیر سئوال رفته است، اما «جیمز مرداک» که ریاست «فاکس قرن بیست و یکم» را بر عهده دارد، همیشه با روش جانبدارانه شبکه «فاکس نیوز» زاویه داشت و معمار اصلی اخراج «راجر ایلز» بنیانگذار آن بود، و این هفته، از فرصتی که افتضاح خبری به وجود آورد، برای بیرون راندن «بیل اورایلی» استفاده کرد.

«اورایلی» در پی آن مجبور به ترک برنامه خود شد که ۵۰ آگهی‌دهنده عمده، آگهی‌های خود را از برنامه «فاکتور» بیرون کشیدند. اما «فاکس نیوز» که صدها میلیون دلار آگهی در برنامه «اورایلی» می‌فروخت، متضرر نمی‌شود، چون آگهی‌دهندگان دیگر، جای آنها را گرفتند و آگهی‌های «اورایلی» در برنامه‌های دیگر «فاکس نیوز» گنجانده شدند.

شبکه خبری «فاکس» که برای نخستین بار در آمریکا، در سال ۱۹۹۶، با موضع «عوام‌گرایانه و محافظه‌کار»، به میدان آمد، به سرعت بر شبکه‌های خبری تلویزیون کابلی، به خصوص «سی ان ان» که یکه‌تاز میدان بود، غلبه کرد. «فاکس نیوز» سال گذشته، بیست درصد از کل درآمد فاکس قرن بیست و یکم را تامین کرد و در حال حاضر، بیش از مجموع دو شبکه خبری رقیب در تلویزیون کابلی، تماشاگر دارد.
(Visited 18 times, 1 visits today)

You may also like...