آغاز هفته نهم اعتراض‌ها در ایران؛ کمپین فعالین بلوچ: ده‌ها نفر در ایرانشهر بازداشت شدند

1

هفته نهم اعتراض‌ها در ایران در حالی آغاز شده است که چند شهر کشور از جمله تهران، مهاباد، سنندج، خرم‌آباد و سردشت جمعه شب، بیستم آبان ماه (۱۱ نوامبر) شاهد برگزاری تجمع‌های اعتراضی شبانه بود.

کمپین فعالین بلوچ هم در گزارشی از بازداشت ده‌ها نفر در ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان توسط نیروهای امنیتی خبر داد.

معترضان در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان در روز جمعه مانند جمعه‌های گذشته پس از نماز جمعه با برگزاری تظاهرات، شعارهایی را علیه نهادهای حکومتی سردادند. بنا به گزارش‌ها بیشترین شمار کشته‌ها در جریان اعتراض‌ها در ایران در این استان ثبت شده است.

تازه‌ترین اخبار و گزارش‌ها را از اعتراض‌ها در ایران در روز شنبه (۱۲ نوامبر/۲۱ آبان) می‌توانید در این صفحه دنبال کنید.

کنایه روزنامه ایران به مولوی عبدالحمید

یک روز پس از ادامه اعتراض‌ها در برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان، روزنامه ایران، ارگان دولت در گزارشی مدعی شد که جمعیت معترضان در زاهدان، ایرانشهر، خاش و راسک «حداقلی» بوده و «شعارهای ساختارشکنانه» با «عدم استقبال جمعی» مواجه شده است.

این روزنامه همچنین نوشت که سخنان مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان «مورد استقبال جریان ضد انقلاب» قرار گرفته است.

مولوی عبدالحمید در روزهای گذشته بارهابا اشاره به «جمعه خونین زاهدان»، خواستار مجازات آمران و عاملان این حادثه شده است. بنا به گزارش‌ها، شماری از نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه ۸ مهر زاهدان توسط نیروهای پلیس و امنیتی کشته شدند.

گزارش روزنامه ایران در حالی منتشر شده است که تصاویر ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از ادامه اعتراض‌ها در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان حکایت دارند.