آمریکا: سازمان مجاهدین خلق را نماینده مردم ایران نمی‌دانیم

Screen Shot 2022-11-15 at 9.39.49 AM

وزارت خارجه آمریکا اتهام آموزش دادن به اعضای سازمان مجاهدین خلق را که اکنون در کشور آلبانی به سر می‌برند، رد و اعلام کرد این سازمان را «نماینده» مردم ایران نمی‌داند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار رادیوفردا قرار گرفت، یادآور شد که «ادعاهایی مبنی بر اینکه ایالات متحده از سازمان مجاهدین خلق در آلبانی حمایت می‌کند یا آنها را آموزش می‌دهد، کاملاً نادرست است».

او افزود: «آمریکا به سازمان مجاهدین خلق در مورد فناوری سایبری یا در مورد هر موضوع دیگری پشتیبانی یا آموزش نمی‌دهد، به این سازمان کمک مالی نمی‌کند، و تماس عینی فراتر از مسائل مربوط به اسکان مجدد آنان که در سال ۲۰۱۶ تکمیل شد، برقرار نمی‌کند».

شاهين قبادی، سخنگوی مطبوعاتی سازمان مجاهدين خلق در پاريس در واکنش به این اظهارات، موضع‌گیری آمریکا را نشان‌دهنده «استقلال» این سازمان، باوجود تاکیدات جمهوری اسلامی بر حمایت این گروه از سوی کشورهای غربی عنوان کرد.

وی در پاسخ به رادیو فردا گفت که «تكرار اتهامات پيشين در مورد مجاهدين ژست شناخته شده حسن نيت در برابر رژيم ملايان در بحبوحه قيام مردم ايران برای سرنگونی فاشيسم دينی است. اتهامات رژيم‌ساخته‌ای كه قبلا دادگاه‌های آمريكا آنها را باطل شناخته‌اند».

آقای قبادی همچنین اضافه کرد که «آينده ايران را مردم ما و آزاديخواهان، امروز در كارزار آزادی در كف خيابان‌ها و فردا در صندوق‌های رای قضاوت و تعيين می‌‌كنند و ربطی به هيچ قدرت خارجی ندارد».

چند سال پس از سرنگونی صدام حسین در عراق، اعضای سازمان مجاهدین خلق، از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی، براساس توافقی بین آمریکا و دولت عراق، به آلبانی منتقل شدند