اتحادیه اروپا و بریتانیا تحریم‌های تازه‌ای را در اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران اعلام کردند

5

اتحادیه اروپا و بریتانیا تحریم‌های تازه‌ای را در اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران اعلام کردند

اتحادیه اروپا تحریم‌های تازه‌ای را برای ۳۲ فرد و دو نهاد جمهوری اسلامی اعلام کرد. محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در میان تحریم‌شدگان‌اند.

بنیاد تعاون فرماندهی انتظامی و پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم دو نهادی هستند که تحریم شده‌اند.

این پنجمین مجموعه تحریمی است که اتحادیه اروپا از زمان اعتراض‌های سراسری پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد اعلام کرده است. در مجموع ۱۹۶ فرد و ۳۳ نهاد جمهوری اسلامی تحریم شده‌اند.

این تحریم‌ها پس از نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام شد، شهری که هزاران ایرانی مخالف جمهوری اسلامی از کشورهای مخنلف گردهم آمدند و مهم‌ترین خواسته شان این بود که اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های «تروریستی» قرار دهد.

دولت بریتانیا هم امروز در اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران هشت نفر دیگر را تحریم‌ کرد:

  • پرویز ابسالان جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان
  • موسی الحسینی قاضی شعبه یک دادگاه انقلاب کرج
  • حسن عسگری فرماندار سنندج مرتضی براتی قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب استان اصفهان
  • امان‌الله گرشاسبی جانشین فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان
  • محمد کرمی فرماندار سیستان و بلوچستان
  • هادی منصوری قاضی شعبه چهار دادگاه انقلاب مشهد
  • محمدتقی اصانلو فرمانده نیروی زمینی سپاه

دولت بریتانیا همچنین مهدی حسینی متین کاردار ایران را در اعتراض به «تهدید جدی خبرنگارانی که در لندن زندگی می‌کنند» احضار کرد.

شبکه ایران‌اینترنشنال که از لندن پخش می شود دیروز گفت پلیس بریتانیا آن‌ها را از «یک تهدید جدی، آنی و مشخص علیه روزنامه‌نگاران و ساختمان» این شبکه در غرب لندن مطلع کرده و از این رو موقتا پخش تلویزیونی‌اش را متوقف می‌کند.