ادامه اعتراضات در مناطق کردنشین به‌رغم سرکوب‌های سنگین؛ دو بازیگر بازداشت شدند

Screen Shot 2022-11-20 at 9.59.12 PM

پایگاه حقوق بشری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ایران تا روز یک‌شنبه بیست و نهم آبان به دست‌کم ۴۱۹ تن افزایش یافته است.

بنابر این گزارش، از بیست و ششم شهریور ماه روز آغاز اعتراضات سراسری در ایران تا روز یک‌شنبه بیست و نهم آبان ماه دست‌کم ۴۱۹ تن از مردم معترض در جریان این اعتراضات کشته شده‌اند که از این تعداد دست‌کم ۶۰ تن کودک بوده و زیر هجده سال سن داشته‌اند.

همچنین تا پایان روز یک‌شنبه بیست و نهم آبان ماه دست‌کم ۱۷ هزار و ۴۵۱ تن از معترضان بازداشت شده‌اند و ۱۵۵ شهر ایران صحنه تظاهرات ضد حکومتی بوده است.

در این گزارش آمده است که تا بیست و نهم آبان ماه در ۱۴۲ دانشگاه ایران تجمع‌های اعتراضی برپا شده و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دست‌کم ۵۴۰ دانشجو را بازداشت کرده‌اند.

گزارش زیر را بخوانید:

۱۵۵ شهر ایران صحنه تظاهرات ضد حکومتی بوده است

بیشتر در این باره:

هرانا: تعداد کشته‌شدگان اعتراضات در ایران به ۴۱۹ تن افزایش یافت

یک شبانه‌روز پس از انتقال واحدهای سپاه پاسداران و یگان ویژه به مهاباد، محله‌های مختلف این شهر تا ساعات بامدادی دوشنبه همچنان شاهد تیراندازی این نیروها بود.

دست‌کم سه تن از معترضان، از جمله یک کودک که در جوانرود و پیرانشهر برای حمایت از مهاباد به خیابان آمده بودند با شلیک نیروهای امنیتی کشته شدند.

بنابر ویدیوهای رسیده از شهر مهاباد، با گذشت یک شبانه روز از انتقال نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی به این شهر، یک‌شنبه شب و تا ساعات بامدادی دوشنبه همچنان صدای تیراندازی‌های پی در پی این نیروها در محله‌های مختلف شنیده می‌شود.

شبکه حقوق بشر کردستان گزارش داد که اعتراضات مردم در چند محله شهر مهاباد همچون محلات شیلانان و باغ شایگان ادامه دارد.

بنابراین گزارش، نیروهای ضد شورش و سپاه پاسداران که به «سلاح‌های سبک و نیمه سنگین» مجهزند در میادین اصلی شهر مهاباد مستقر شده‌اند.