ادامه بازداشت‌ها و محدودیت اینترنتی در ایران؛ تیراندازی و صدای انفجار در تبریز

Screen Shot 2022-09-26 at 12.22.08 PM

‌تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد در جریان اعتراض گروهی از شهروندان تبریزی کار به تیراندازی نیروهای امنیتی، تعقیب و گریز کشیده است. در مقطعی در این تصاویر صدای انفجار شنیده می‌شود.

Social embed from instagram

 

  • حمایت دنیل دی‌لوئیس از اعتراضات مردم ایران

    دنیل دی‌لوئیس، هنرپیشه سرشناس بریتانیایی و برنده سه جایزه اسکار برای بهترین بازیگر مرد در حساب اینستاگرامی خود از زنان ایران و اعتراضات آنها حمایت کرده است.

    آقای دی لوئیس در این پست از هشتگ مهسا امینی دختر ۲۲ ساله کردی استفاده کرده که مرگش در حین بازداشت از سوی گشت ارشاد جمهوری اسلامی ایران جرقه اعتراضات سراسری علیه حجاب اجباری در ایران را روشن کرده است.

    Social embed from instagram

     

    اعتراضات در ایران؛ نیروهای امنیتی در خیابان به عربی صحبت می‌کنند

    Social embed from instagram

  • مریم کریم بیگی خواهر یکی از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸ بازداشت شد

    با گسترش ادامه بازداشت‌ها، شهناز اکملی، مادر مریم کریم‌بیگی می‌گوید دخترش به دستور دادسرای امنیت تهران توسط پلیس در خانه بازداشت شده است.

    مریم کریم‌بیگی خواهر مصطفی کریم‌بیگی، از جان باختگان در اعتراضات سال ۸۸ است.

    او در تیر ماه با تودیع قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود؛ از جمله اتهامات او «فعالیت تبلیغی علیه نظام» بوده است.

  • کریم باقری: برای رفتن امثال شما به خیابان آمدیم

    کریم باقری، مربی پرسپولیس و ستاره پیشین تیم ملی فوتبال ایران در اینستاگرام نوشت: «علی کریمی نه خائن است نه وطن فروش، بلکه یک میهن پرست با شرف است. قابل توجه مردک پاچه‌خوار که می‌خواست کاخ سفید حسینیه کنه.»

    «تو با این ادبیات سخیف به هر قشری از جامعه توهین کرده‌ای و می‌کنی کسی هم نیست جلوی تورو بگیره و هر روز گستاخ تر از دیروز پیش می‌روی. همه‌ی ما بخاطر رفتن کسانی امثال تو به خیابان ها آمدیم.»

    اشاره آقای باقری به سخنرانی مدتی قبل علی اکبر رائفی‌پور، از چهره‌های تندروی حکومتی در ایران است که در آن به فوتبالیست‌ها و همسرانشان توهین کرد.