ادامه حاشیه‌های جشنواره فیلم فجر؛ «پوراحمد» نیامد، «جنگل پرتقال» خالی بود

01

حاشیه‌های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر ادامه دارد. همانطور که قبلا کیومرث پوراحمد، کارگردان فیلم «پرونده باز است» اعلام کرده بود، امروز در نشست خبری فیلم خود در جشنواره حضور نیافت.

امروز سومین روز از برگزاری جشنواره، علی قائم مقامی، تهیه کننده فیلم «پرونده باز است» در نشست خبری فیلم به خبرنگاران گفت «نظر آقای پوراحمد، بر عدم حضور بود و من هم اصرار نکردم، چون ایشان پیش‌کسوت هستند».

آقای پوراحمد در اینستاگرام اعلام کرده بود به دلیل خوب نبودن حال جامعه و غمگین بودنش از فضای جامعه از حضور در جشنواره انصراف می‌دهد.

اجازه نشان دادن محتوای Instagram را می دهید؟

این مطلب شامل محتوایی از Instagram است. قبل از بارگیری این محتوا از شما اجازه می گیریم، زیرا ممکن است این سایت ها از کوکی ها و یا سایر انواع فن آوری استفاده کنند. می توانید سیاست Instagram را درباره کوکی ها و سیاست مربوط به حفظ حریم خصوصی را پیش از موافقت بخوانید. برای دیدن این محتوا روی “موافقت و ادامه”‌کلیک کنید.

توضیح ویدیو، توضیح: بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست.

پایان پست Instagram, 1

روز دوم و حاشیه‌ها

روز گذشته پنجشنبه، سیزدهم بهمن‌ماه جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه، پردیس سینمایی ملت، در حالی برگزار شد که سه فیلم «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق و تهیه کنندگی رضا محقق، «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی و «یادگار جنوب» به کارگردانی پدرام پورامیری و حسین دوماری برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درآمد.

نشست خبری هرسه فیلم با حاشیه‌هایی همراه بود اما نشست خبری «جنگل پرتقال» به دلیل حضور نیافتن بازیگران و کارگردان فیلم بیش از دو فیلم دیگر خبرساز بود.

رسول صدرعاملی، تهیه کننده فیلم «جنگل پرتقال» از آماده نبودن موسیقی فیلم خبر داد و درباره حضور عوامل فیلم در این مراسم نیز گفت « کارگردان دوست نداشت در جشنواره شرکت کند و دو بازیگر داشتیم که شهرستان هستند و نتوانستند حاضر شوند»

کارگردان فیلم «جنگل پرتقال» آرمان خوانساریان است و میرسعید مولویان، سارا بهرامی و رضا بهبودی از بازیگران فیلم معرفی شدند.

فیلم فجر

منبع تصویر، FAJRFILM

توضیح تصویر، نشست خبری فیلم «آه سرد» با حضور یکی از بازیگران فیلم برگزار شد

همچنین در نشست خبری عوامل فیلم «آه سرد» در جشنواره فیلم فجر ناهید عزیزی،‌ کارگردان فیلم گفت «حال من خیلی خوب نیست» و رضا محقق، تهیه‌ کننده فیلم در واکنش به خانم عزیزی گفت «ما که خیلی خوبیم».

رضا محقق، به عنوان تهیه کننده دو فیلم «چرا گریه نمی‌کنی» و «آه سرد»، پرکارترین تهیه‌کننده این دوره از جشنواره است. گفته می‌شود وی داماد عدل هاشمی‌پور نماینده پیشین مجلس است.

آقای محقق پیشتر در واکنش به تحریم جشنواره فیلم فجر از طرف بازیگران فیلم «چرا گریه نمی‌کنی» گفته بود «شما آبروی آزادی را برده‌اید».

او گفته بود «من فیلمی ساخته‌ام که برایش زحمت کشیده‌ام و کسی حق ندارد به من بگوید که اجازه دارم کارم را به جشنواره بدهم یا ندهم».

هفته گذشته سایت انتخاب در گزارشی با عنوان «حضور پررنگ دامادها و ارگان‌ها» نوشت: «در میان ۲۴ فیلم این دوره از جشنواره، تنها شش فیلم متعلق به بخش خصوصی بوده و باقی آن‌ها وابسته به نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌هاست» و تهیه‌کننده تعدادی از فیلم‌ها داماد مسئولان هستند.

فیلم فجر

منبع تصویر، FAJRFILM

توضیح تصویر، هیچکدام از بازیگران فیلم «یادگار جنوب» در نشست خبری شرکت نکردند

آخرین اکران شب گذشته به فیلم «یادگار جنوب» اختصاص داشت. نشست رسانه‌ای این فیلم با حضور کارگردان، تهیه کننده و سه نفر از عوامل پشت صحنه برگزار شد و هیچ کدام از بازیگران فیلم در این نشست شرکت نکردند.

بازیگران فیلم «یادگار جنوب»، وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، سحر دولتشاهی و صابر ابر هستند.

در کنار عوامل فیلم‌هایی که به جشنواره فیلم نیامدند مهدی فخیم‌زاده، کارگردان سینما در حاشیه جشنواره فیلم فجر به خبرگزاری تسنیم گفت «جشنواره فیلم فجر چراغ نفتی نیست که فوتش کنی خاموش شود، با این فضاسازی‌ها ممکن است درجه‌اش پایین بیاید اما خاموش نمی‌شود.»

فیم

منبع تصویر، BORNA

توضیح تصویر، تهیه کننده فیلم سینمایی «۴۸ ساعت» در نامه‌ای از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد

انصراف «۴۸ ساعت»

روزگذشته تهیه کننده فیلم سینمایی «۴۸ ساعت» در نامه‌ای به دبیر جشنواره فیلم فجر از نمایش این فیلم در جشنواره امسال انصراف داد.

به گزارش برنا، محمدصادق حسینی در این نامه گفته بود به دلیل «عدم توفیق اکران این فیلم در بخش مردمی این دوره از جشنواره تصمیم گرفتیم تا فیلم را از جشنواره خارج کنیم».

فیلم سینمایی «۴۸ ساعت» تابستان و پاییز امسال در ایران و ترکیه فیلمبرداری شده و نسخه اولیه آن چندی پیش به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.

فیلم سینمایی «۴۸ ساعت» با بازی محسن قصابیان، مهدی زمین پرداز، ونوس کانلی، بهار نوحیان و با حضور جمشید هاشم پور، نخستین تجربه کارگردانی ابوذر حیدری در سینما است.

اجازه نشان دادن محتوای Instagram را می دهید؟

این مطلب شامل محتوایی از Instagram است. قبل از بارگیری این محتوا از شما اجازه می گیریم، زیرا ممکن است این سایت ها از کوکی ها و یا سایر انواع فن آوری استفاده کنند. می توانید سیاست Instagram را درباره کوکی ها و سیاست مربوط به حفظ حریم خصوصی را پیش از موافقت بخوانید. برای دیدن این محتوا روی “موافقت و ادامه”‌کلیک کنید.

توضیح ویدیو، توضیح: بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست.

پایان پست Instagram, 2

بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر نیز شاهد حاشیه‌هایی بود. دیروز ژان پیر و لوک داردن، برادران سینماگر مشهور بلژیکی خواهان خارج کردن فیلم خود «توری و لوکیتا» از جشنواره فیلم فجر شدند.

این دو برادر سینماگر بلژیکی در پستی در اینستاگرام نوشتند که اطلاعی از نمایش فیلم خود در جشنواره فیلم فجر نداشتند و تازه ازاین موضوع مطلع شدند. آنها با محکوم کردن این جشنواره خواهان خارج کردن این فیلم از برنامه جشنواره فیلم فجر شدند.

آلیس دیوپ، نویسنده و کارگردان فرانسوی هم در یادداشتی که به «رادیو فردا» داد،‌ گفت که از نمایش فیلمش با نام «سَنت عمر» در جشنوارۀ فیلم فجر بی‌خبر بوده و خواستار خروج فیلمش از برنامه‌های این جشنواره شد.

چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر روز چهارشنبه آغاز شد. شماری از هنرمندان سینما این جشنواره را تحریم واعلام کردند در حمایت از جنبش اعتراضی مردم حاضر نیستند در جشنواره دولتی فیلم فجر شرکت کنند.