اد علی مطهری از مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا: مایه مسخره خاص و عام شده

۰

علی مطهری، سیاستمدار و نماینده سابق مجلس ایران از شیوه مذاکره غیر مستقیم ایران با آمریکا برای احیای برجام انتقاد کرده است.

او در توییتی نوشت «نحوه مذاکره ما با آمریکا مایه مسخره خاص‌ وعام شده‌ است. به‌ جای آنکه مستقیما مذاکره کنیم و کار را در چند جلسه تمام کنیم، ما پاسخ خود را به اتحادیه اروپا می‌دهیم، اتحادیه به آمریکا می‌دهد، آمریکا پاسخ خود را به اتحادیه اروپا می‌دهد و اتحادیه به ایران می‌دهد و همین‌طور.»

او با انتقاد از این روند نوشت «همه به‌خاطر یک ژست انقلابی که ما می‌خواهیم آمریکا را تحقیر کنیم در حالی‌ که ملت ما زیر فشارهای معیشتی درحال تحقیر شدن است.»

آقای مطهری که حدود سه دوره نماینده مجلس ایران بود و این دور رد صلاحیت شده است افزود «نباید کاتولیک‌تر از پاپ باشیم. پیغمبر اکرم قبل‌ از فتح مکه با ابوسفیان بزرگ‌ترین دشمن اسلام مذاکره کرد و جان و مال مردم را حفظ نمود.»

گفت‌وگوهای ایران با آمریکا به خواست رهبر جمهوری اسلامی ایران به طور غیرمستقیم انجام می‌شود.

در طول مذاکرات احیای برجام که از اسفند سال گذشته از سرگرفته شد در تمام مراحل مقامات اتحادیه اروپا از جمله انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده پیام‌های ایران و آمریکا را به یکدیگر منتقل می‌کنند.