ارتش اسرائیل بار دیگر دمشق را هدف قرار داد

00

رسانه‌های داخلی سوریه بامداد شنبه از حمله مجدد ارتش اسرائيل خبر دادند. تلویزیون دولتی سوریه بامداد امروز در گزارشی اعلام کرد پدافند هوایی ارتش این کشور در حال مقابله با حملات جنگنده‌های اسرائیلی در حومه جنوبی دمشق است.

ساعتی بعد، خبرگزاری رسمی سوریه در گزارش خود نوشت در جریان حملات صبح شنبه ارتش اسرائيل، پنج تن از نیروهای نظامی این کشور کشته شدند.

حملات مرگ‌بار بامداد امروز در سوریه، یک روز پس از آن انجام شد که روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی به‌نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی نوشت نیروهای وابسته به‌ حکومت ایران و حزب‌الله لبنان در حال عقب‌نشینی از مواضع خود در سوریه‌اند.

به‌گفته این مقام اسرائیلی، این عقب‌نشینی‌ها به‌دلیل حملات سنگین چند هفته گذشته ارتش اسرائیل به فرودگاه‌های حلب و دمشق انجام شده است.

هدف این حملات، جلوگیری از انتقال تجهیزات نظامی از ایران برای حزب‌الله لبنان از طریق سوریه عنوان شده است.

خبرگزاری رویترز بامداد روز شنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۱ به‌نقل از رسانه‌های داخلی سوریه نوشت حمله صبح شنبه در اطراف شهر دمشق، پایتخت سوریه، انجام گرفت.

هنوز از محل دقیق حمله، خسارت‌ها و شمار مجروحان و کشته‌شدگان گزارشی منتشر نشده است. با این حال، بر اساس برخی از گزارش‌ها، در حملات بامداد شنبه علاوه بر فرودگاه بین‌‌المللی دمشق، منطقه الکسوه، در حومه جنوبی پایتخت هم هدف قرار گرفته است.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، هفته گذشته در اظهارنظری گفت حکومت ایران یک مرکز نظامی سوریه را به کارخانه موشک‌های دوربرد برای حزب‌الله تبدیل کرده است.