ارتش اسرائیل محدودیت تعداد کامیون‌های امدادی ورودی به غزه را لغو کرد

02

ارتش اسرائیل می‌گوید «ظرفیت ورود کاروان‌های انسان‌دوستانه به غزه را نامحدود» می‌کند و دیگر محدودیتی برای تعداد کامیون‌های حاوی این اقلام قایل نخواهد شد.

سرهنگ ایلاد گورن از ارتش اسرائیل عصر امروز – جمعه – با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که: «ما ظرفیت تردد و ورود کامیون‌های انسان‌دوستانه را تا حدی که نیاز باشد افزایش می‌دهیم».

«هر لیستی که سازمان ملل ارایه کند ما اجرا خواهیم کرد» و بعد از بازرسی‌ها لازم عبور داده خواهند شد.

«این دیگر بستگی به سازمان ملل دارد اگر فهرست کاروانی شامل ۴۰۰ کامیون بدهند، ما همین فردا مجوز ورود ۴۰۰ کامیون را صادر خواهیم کرد. هیچ محدودیتی وجود ندارد».

از روز هفتم اکتبر و حمله حماس به اسرائیل که متعاقب آن حمله سنگین ارتش اسرائیل به نوار غزه آغاز شد، ورود کامیون‌های انسان دوستانه به نوار غزه از گذرگاه رفح برای چندین روز مسدود و پس از آن هم با محدودیت فراوان انجام می‌شود.

آژانس‌های امدادرسان به غزه پیش‌تر برآورد کرده بودند که برای رساندن حداقل اقلام ضروری به آوارگان غزه دست کم ۱۰۰ کامیون روزانه باید وارد این منطقه شود.

با این حال، در همین لحظه که این خبر را برای شما مخابره می‌کنیم، اطلاعات دریافتی از هلال احمر مصر و آژانس امورپناهندگان فلسطینی سازمان ملل UNRWA دلالت بر این دارد که طی ۳ روز گذشته هیچ کامیون امدادی نتوانسته وارد نوار غزه شود و علت آن هم کمبود سوخت گزارش شده است.