اسماعیلیون: موج‌های بعدی انقلاب «زن، زندگی، آزادی» در راه است

Screen Shot 2023-03-26 at 1.10.34 PM

اسماعیلیون: موج‌های بعدی انقلاب «زن، زندگی، آزادی» در راه است

حامد اسماعیلیون، از چهره‌های برجسته اپوزیسیون، در نشست «همبستگی، پلی به سوی آزادی» در کانادا، گفت که «موج‌های بعدی انقلاب زن، زندگی، آزادی» در راه است و «دادخواهی» بخشی از این حرکت است.

او در این نشست که روز شنبه از سوی سازمان تیرگان با حضور چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی در شهر تورنتو برگزار شد، جریان «دادخواهی» در ایران را «جنبشی پویا و عمیق» معرفی کرد که به معنای «نه گفتن به ناامیدی» و تأکید بر «به هم پیوستن» است.

این فعال سیاسی با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی از زمان استقرار تا اعتراضات اخیر، در کشتار و اعدام و شکنجه و ربودن مخالفانش، تأکید کرد که «باید تک تک همه آزادی‌خواهانی که در شش ماه گذشته به خاک افتادند را بستانیم».

آقای اسماعیلیون افزود از شهریور ۱۴۰۱ و پس از مرگ مهسا امینی در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی، به «وسعت سرزمین» ایران این پیام شنیده می‌شود که «دیگر نمی‌خواهم بمیرم، نمی‌خواهم جوانمرگ شوم و هدف تک تیرانداز مزدور» قرار بگیرم.

او با اشاره به فریادهای «نه به جمهوری اسلامی» از سوی معترضان، گفت: «وظیفه ما است که خستگی‌ناپذیر برای آزادی و برای آن‌ها که از دست داده‌ایم بجنگیم» و «وقتی آزادی به دست آمد، باید بدانیم عدالت برای قربانیان، هرگز قابل مذاکره نیست».

به گفته این فعال سیاسی، «هر آن کس که گلوله‌ای شلیک کرده، هر آن کس که فرمان شکنجه، ترور، اعدام، کشتار یا تبعید صادر کرده»، باید پاسخگو باشد.

اسماعیلیون در سخنرانی خود که بارها از سوی حاضران در نشست مورد تشویق قرار گرفت، با اشاره به این‌که «بدون شک نسیم آزادی در ایران وزیدن» خواهد گرفت، گفت: سرانجام روزی «سنت‌های کهن ما، نوروز، فرهنگ، ادبیات و کلمات ما از چنگ روحانیون فاسد و سرداران آدمکش خارج خواهد شد».