اعتراضات؛ جلوگیری از سخنرانی سخنگوی دولت رئیسی با شعار «بی‌شرف، بی‌شرف»

Screen Shot 2022-10-18 at 11.54.20 AM

ادامه اعتراضات دانشجویی و دانش‌آموزی

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف ایران از جمله در تهران، گیلان و مازندران روز سه‌شنبه به اعتراضات و تحصن‌های خود ادامه دادند.

بنابر گزارش‌ها، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، روز سه‌شنبه در دانشگاه علامه طباطبایی تهران حضور یافته بود که با تجمع اعتراضی دانشجویان این دانشگاه روبه‌رو شد و آن‌ها با شعارهای «بی‌شرف، بی‌شرف»، «زن، زندگی، آزادی» و «به مادرم بگویید دیگر دختر ندارد» مانع از سخنرانی او شدند.

از دانشکده ادبیات و زبان خارجه دانشگاه تهران نیز خبر می‌رسد که دانشجویان روز سه‌شنبه بدون تفکیک جنسیتی در غذاخوری این دانشگاه حضور یافتند، اما ۱۰ تن از لباس‌شخصی‌ها با حضور در این غذاخوری، آن‌ها را به ضرب‌وشتم و بازداشت تهدید کردند.

دانشجویان دانشگاه خوارزمی نیز پس از ممانعت حراست دانشگاه از حضور آن‌ها بدون تفکیک جنسیتی در غذاخوری دانشگاه، غذاهای خود را به حیاط برده و تحصن کردند.

تحصن دانشجویان در دانشکده فیزیک دانشگاه تهران نیز با تهدید ماموران حراست روبه‌رو شد.

دانشجویان دانشگاه گیلان نیز در این روز شعار «نه روسری، نه توسری، آزادی و برابری» سر دادند، و در دانشگاه مازندران هم، علی‌رغم جو سنگین امنیتی و حضور پرشمار لباس‌شخصی‌ها در داخل و بیرون دانشگاه، اعتراضات ادامه دارد.

ویدئوهای دریافتی متعدد نیز حاکی از ادامه اعتراضات دانش‌آموزان در شهرهای مختلف چون تهران و سنندج است. دانش‌آموزان در تهران، خطاب به خودروهای عبوری، شعار «بوق نزن، بوق نزن، شعار و فریاد بزن» سر دادند.

 

گروهی از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه نیز با فراخوان از پیش اعلام‌شده، روز سه‌شنبه در محوطه این شرکت تجمع و اعتصاب کردند.

اعتراض گروهی از دانش‌آموزان دختر در تهران با در آوردن مقنعه و سر دادن شعار علیه حجاب اجباری