اعتراضات ایران؛ درگیری در زندان کرج دست‌کم یک کشته برجای گذاشت

۱۱

اعتراضات ایران وارد چهارمین ماه خود شد و با وجود گذشت چندین ماه از زمان مرگ مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد، اعتراضات و واکنش‌های داخلی و بین‌المللی در این رابطه ادامه دارد و معترضان همچنان نارضایتی خود را نسبت به عملکرد جمهوری اسلامی ابراز می‌دارند.

با ادامه اعتراضات روند بازداشت‌ها و دستگیری‌ها از سوی نیروهای امنیتی در سراسر کشور ادامه دارد و همچنان افراد بیشتری روانه زندان‌ها می‌شوند. طبق روال هفته‌های اخیر، روز جمعه نماز جمعه زاهدان، صحنه سر دادن شعارهای ضد حکومتی بود و مردم معترض فریادهایی علیه علی خامنه‌ای سر دادند.

اختلال در اینترنت همچنان وجود دارد و کاربران در ایران برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با دشواری‌های بسیاری رو به رو هستند.

واکنش‌های بین‌المللی نسبت به سرکوب گسترده معترضان نیز ادامه دارد و مقام‌های کشورهای مختلف جهان از جمهوری اسلامی می‌خواهند به حقوق ابتدایی معترضان در ایران احترام بگذارد.

در ادامه می‌توانید آخرین اخبار و گزارش‌ها از اعتراض‌ها در ایران و پیامدهای آن در روز شنبه ۲۶ آذر (۱۷ دسامبر) را در این صفحه دنبال کنید.

خبرگزاری قوه قضائیه از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر در زندان کرج خبر داد

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه روز شنبه اعلام کرد که به دنبال «درگیری بین زندانیان مواد مخدر زندان البرز» یکی از زندانیان کشته و چند نفر دیگر مجروح شدند.

خبرگزاری میزان در حالی از «درگیری بین زندانیان مواد مخدر» سخن می‌گوید که برخی منابع حقوق بشری از اعتراض زندانیان به انتقال چند نفر از محکومان به اعدام به سلول انفرادی خبر داده‌اند.

میزان در صفحه توئیتر خود نوشته است: «یکی از زندانیان به علت پرتاب سنگ از سوی زندانیان دیگر جان خود را از دست داده است.»

بنا به همین گزارش «چند نفر از زندانیان نیز زخمی شده‌اند که به دلیل سطح پایین جراحت از سوی بهداری زندان اقدامات درمانی لازم برای آنها انجام شده است.»

این خبرگزاری از دخالت «فوری» «نیروهای یگان حفاظت زندان» و برقراری «امنیت و آرامش» در زندان مرکزی کرج خبر داده است.