اعتراضات ایران؛ واکنش تهران به اظهارات صدراعظم آلمان و دیدار ماکرون با فعالان زن در کاخ الیزه

5

اعتراض‌ها در ایران همزمان با واکنش تهران به اظهارات تند و حمایت صدراعظم آلمان از معترضان و نیز دیدار ماکرون با فعالان زن مخالف با حکومت جمهوری اسلامی وارد پنجاه‌ وهشتمین روز خود شده است.

همزمان، سازمان حقوق بشر ایران می‌گوید دست‌کم ۳۲۶ نفر در شهرهای مختلف ایران کشته شده‌اند و بیشترین کشته‌ها به ‌ترتیب در استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران، مازندران، کردستان و گیلان ثبت شده است.

  • دانشجویان در دانشگاه‌ها شعار «این آخرین پیامه، اعدام کنید قیامه» سر دادند
  • قوه قضائیه ایران نخستین حکم اعدام در ارتباط با اعتراض‌های اخیر را صادر کرد
  • صدراعظم آلمان می‌گوید اتحادیه اروپا با وضع تحریم‌های جدید بر فشار به رژیم ایران خواهد افزود
  • حکومت جمهوری اسلامی بازداشت بودن ۱۴ هزار معترض در ایران را رد کرد

تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های اعتراض‌های ایران در روز یکشنبه (۱۳ نوامبر/۲۲ آبان) را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید.

قوه قضائیه ایران نخستین حکم اعدام در ارتباط با اعتراض‌های اخیر را صادر کرد

خبرگزاری میزان، ارگان رسمی قوه قضائیه ایران از صدور حکم اعدام برای یکی از بازداشت‌شدگان در جریان اعتراض‌های اخیر خبر داد.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که احکام بدوی شماری از متهمان بازداشت شده در جریان اعتراض‌های اخیر در استان تهران صادر شده است.

خبرگزاری قوه قضائیه ایران در خصوص اتهامات فردی که به اعدام محکوم شده است، نوشت: «فردی که یک مرکز دولتی را به آتش کشیده بود، به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت ملی، محاربه و افساد فی الارض – محاربه از طریق به آتش کشیدن (تحریق و تخریب عمدی) به مجازات اعدام محکوم شد.»

بر اساس اعلام خبرگزاری میزان، ۵ نفر از متهمان براساس اتهاماتی از قبیل اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت ملی و اخلال در نظم و آسایش عمومی، به مجازات‌های حبس از ۵ تا ۱۰ سال محکوم شده‌اند.