اعتراضات خیابانی در چهار منطقه تهران، تجمع و تحصن شبانه در بوکان و آبدانان

Screen Shot 2022-12-03 at 7.42.38 PM

تصاویر ویدئویی حاکی است که مناطقی از شهر تهران از جمله ستارخان، اکباتان، بلوار فردوس، و هفت‌حوض نارمک شامگاه شنبه دوازدهم آذر صحنه اعتراضات خیابانی علیه جمهوری اسلامی بود و در چند منطقه نیز معترضان از داخل‌ واحدهای مسکونی خود به سر دادن شعارهای ضد حکومتی پرداختند. در بوکان معترضان یکی از جاده‌ها را بستند و در آبدانان نیز خانواد‌ه‌های بازداشت‌شدگان، مقابل دادگستری تحصن شبانه برپا کردند.

جمعی از مردم معترض شامگاه شنبه دوازدهم آذر ماه در خیابان ستارخان تهران با برپا کردن تجمع به سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی از جمله شعار «فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و همچنین شعار «هشتادیا تو حبسن، بی‌غیرتا نشستن» پرداختند.

در شهرک اکباتان که از آغاز اعتراضات سراسری در شمار کانون‌های اعتراضات شبانه در غرب تهران است شامگاه شنبه جمعی از مردم بار دیگر در محوطه این شهرک تظاهرات کردند.

معترضان در اکباتان از جمله شعارهای «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک»، «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک»، «تهران بشه کردستان ایران میشه گلستان» و «فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی» سردادند.

در بلوار فردوس نیز جمعی از مردم شامگاه شنبه بار دیگر به خیابان آمده و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سردادند. معترضان در بلوار فردوس در بخشی از تظاهرات شامگاه شنبه خود با سر دادن شعار «ما همه توماج هستیم،‌ بجنگ تا بجنگیم» از این خواننده رپ و موسیقی اعتراضی حمایت کرده و خواستار آزادی او شدند.

توماج صالحی از اوایل آبان ماه به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده است. این خواننده رپ از ابتدای شکل گیری اعتراضات سراسری در ایران بارها حمایت خود از مردم و این اعتراضات را اعلام کرده بود.

به گفته رئیس دادگستری اصفهان در کیفرخواستی که قوه قضائیه جمهوری اسلامی برای توماج صالحی صادر کرده، او به «افساد فی‌لارض» متهم شده که از جمله اصلی‌ترین مجازات‌های آن در جمهوری اسلامی «اعدام» است.

علاوه بر شعارهای جمعی از مردم در بلوار فردوس برای حمایت از توماج صالحی، تعدادی از معترضان شامگاه شنبه ۱۲ آذر به مناسبت تولد این خواننده رپ بازداشت شده، بادکنک‌هایی با شعار «زنده باد توماج صالحی» را در آسمان تهران به پرواز در آوردند.

جمعی از مردم در منطقه نارمک واقع در شرق تهران نیز شامگاه شنبه با برپا کردن تظاهرات در میدان هفت حوض، اقدام به سر دادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی، از جمله شعار «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه»، کردند.