اعتراض‌های ایران؛ مجیدرضا رهنورد در «ملاءعام» در مشهد اعدام شد

Screen Shot 2022-12-12 at 3.58.34 AM

با وجود آنکه اعدام هفته گذشته محسن شکاری از افراد حاضر در اعتراضات سه ماه اخیر در ایران واکنش‌های بسیاری را در پی داشت اما قوه‌قضاییه ایران مجیدرضا رهنورد یکی دیگر از افراد حاضر در تجمعات اعتراضی مشهد را به اتهام «قتل دو بسیجی» اعدام کرد. خبرگزاری قوه‌قضاییه اعلام کرد که این حکم در «ملا عام» اجرایی شده است.

طبق گفته مقامات قوه قضاییه مجیدرضا رهنورد در تاریخ ۲۸ آبان بازداشت شد و در تاریخ سه آذر ماه متهم به محاربه با استفاده از سلاح سرد شد. وی در دادگاه انقلاب مشهد به اعدام محکوم شد و در ۲۱ آذر یعنی کمتر از یک ماه از بازداشت اعدام شد.

وی دومین نفری است که در جریان اعتراضاتی که اواخر شهریور در ایران شروع شده است، اعدام می‌شود. محسن شکاری که متهم به بستن خیابان ستارخان و زخمی کردن یک بسیجی بود، هفته گذشته اعدام شد. حکم اعدام چندین نفر دیگر درگیر در اعتراضات اخیر ایران صادر شده است.

آخرین اخبار و گزارش‌های مرتبط با اعتراض‌ها در ایران در روز ۲۱ آذر (۱۲ دسامبر) را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید.

«مادر مجید رضا رهنورد بدون اطلاع از اجرای قریب‌الوقوع حکم پسرش با او ملاقات کرده بود»

تلگرام «۱۵۰۰ تصویر» با انتشار تصاویری از مجیدرضا رهنورد و مادرش نوشت که مادر مجیدرضا را به ملاقات او بردند اما هیچ صحبتی از اعدام نکردند.
این وبسایت نوشت: «مادرش با لبخند و امید به اینکه پسرش آزاد میشود آنجا را ترک کرد. و امروز صبح زمانی بالا سر جسم بی‌جان پسرش رسید که نیروهای جمهوری‌اسلامی داشتند مجیدرضا را در تنهایی به خاک می‌سپردند.»

این رسانه همچنین عکسی را از مزار مجیدرضا رهنورد منتشر کرده است.