اعتراض‌ها در ایران؛ معترضان در زاهدان علیه خامنه‌ای، سپاه و بسیج شعار دادند

5

معترضان در زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان ایران روز جمعه برای چندمین هفته پیاپی در خیابان‌های این شهر تظاهرات کردند.

در ویدئوهایی که از تظاهرات در زاهدان منتشر شده است صدای شعار معترضان علیه علی خامنه‌ای، رهبر ایران، سپاه پاسداران و سازمان بسیج شنیده می‌شود. بنا به آمار هرانا، وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر ایران تاکنون نزدیک به ۵۰۰ نفر در جریان اعتراض‌هایی که در پی جان باختن مهسا امینی آغاز شد کشته شده‌اند.

این در حالی است که فعالان حقوق بشر از بازداشت هزاران نفر در جریان ناآٰرامی‌های سه ماه گذشته در ایران سخن می‌گویند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها از اعتراض‌ها در ایران و پیامدهای آن در روز ۲۵ آذر (۱۶ دسامبر) را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید.

رئیس سازمان سینمایی ایران: تا روزی که من باشم قطعا فیلم بدون حجاب روی پرده نخواهد رفت

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی ایران در اختتامیه جشنواره «سینماحقیقت» گفت که تا روزی که در راس این سازمان حضور دارد «قطعا فیلم بدون حجاب» بر روی پرده به نمایش در نخواهد آمد.

او البته حضور خود در سازمان سینمایی را منوط به عدم «شورش و اغتشاش» هنرمندان و «تحصن» احتمالی آنها دانست.

محمد خزاعی به طور تلویحی به انتقادهای حمید فرخ‌نژاد از علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز واکنش نشان داد و گفت: «نمی‌شود هر کسی مبانی اصلی نظام را زیر سؤال ببرد و ما سکوت کنیم. شما حق ندارید به رهبر، پیر و مرشد ما توهین کنید.»

بسیاری از هنرمندان ایران از جمله سینماگران طی سه ماه گذشته در حرکت‌های اعتراضی از جمله انتشار عکس‌های بی‌حجاب از خود شرکت کردند. شماری از آنها نیز در این مدت به همین دلیل بازداشت شدند.