اعتراض شماری از کنشگران و مادران صلح به اعمال محدودیت‌های ناگهانی علیه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد

Screen Shot 2023-03-03 at 9.09.06 AM

شماری از کنشگران، مادران صلح و اهالی قلم در اعتراض به اعمال محدودیت‌های ناگهانی علیه میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد که ۱۳ سال است در حصر خانگی هستند، بیانیه‌ای صادر کردند.

بهمن ماه سال جاری، آقای موسوی در پیامی از حصر خانگی خواهان تدوین یک قانون اساسی جدید «برای نجات ایران» شد و گفته موضوع باید در یک همه‌پرسی آزاد به تایید مردم ایران برسد.

آقای موسوی و همسرش از سال ۹۸ در حصرخانگی به سرمی‌برند و این اواخر قدری از محدودیت‌های آنها برداشته شده بود. اما به‌طور ناگهانی محدودیت‌ها علیه آنها دوباره بیشتر شده است.

موضع‌گیری‌های اخیر آقای موسوی و خانم رهنورد در رابطه با اعتراض‌های ایران و جنبش «زن، زندگی، آزادی» ازجمله دلایل اعمال محدودیت‌های ناگهانی آنها عنوان شده است.

در بیانیه کنشگران،‌ اهالی قلم و مادران صلح ضمن حمایت از راه‌حل‌های آقای موسوی برای «نجات» ایران، اعمال دوباره محدودیت‌ها را «گام دیگری در مسدود ساختن» راه نجات ایران دانسته‌اند.

این بیانیه «آخرین روزها» را برای حکومت ایران پیش‌بینی کرده و نوشته: «حکومتی که شاید آخرین روزها را به خود می‌بیند چرا که همگان به چشم تاریخ دیده‌ایم که آن‌چه بر سر حکومت‌های پیش از این آمد، مصداق عینی «حکومت با کفر باقی می‌ماند ولی با ظلم هرگز» بوده است.

ابوالفضل قدیانی، حسن یوسفی اشکوری، رضا علیجانی، علی باباچاهی، علیرضا بهشتی حسینی، محسن مخملباف، پروین فهیمی، ، عبدالله مومنی و یاسرمیردامادی از جمله امضا کنندگان این بیانیه هستند.

چند روز پیش،‌ محمد خاتمی،‌ از روسای جمهوری در جمهوری اسلامی در تماس با دختران میرحسین موسوی از تشدید محدودیتهایی حصر ابراز نگرانی و ناراحتی کرده بود.