اعلام فهرست تیم ملی فوتبال با تاخیر: آزمون ماند، ابراهیمی حذف شد

6

سرانجام بعد از مدتی تاخیر و لغو مصاحبه مطبوعاتی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، فهرست نهایی اعزامی به جام جهانی قطر اعلام شد که در آن نام سردار آزمون، بازیکن «آسیب‌دیده» بایرلورکوزن دیده می‌شود اما امید ابراهیمی «به دلیل مصدومیت» خط خورده است. 

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قرار بود عصر یکشنبه ۲۲ آبان در حضور خبرنگاران فهرست نهایی را اعلام کند که این جلسه لغو و باعث گمانه‌زنی‌هایی درباره فشار برای حذف برخی از بازیکنان شد.

در نهایت با چند ساعت تاخیر در پایان روز یکشنبه فهرست نهایی ۲۵ عضو اعزامی تیم ملی اعلام شد.

مهاجمان: سردار آزمون، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد

وینگرها: وحید امیری، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، علی‌ قلی‌زاده و سامان قدوس

هافبک‌ها: روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نور‌اللهی و علی کریمی

دفاع چپ: احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی و ابوالفضل جلالی

دفاع میانی: شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی

دفاع راست: صادق محرمی و رامین رضاییان

دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند، حسین حسینی، امیر عابد‌زاده و پیام نیازمند

قرار بود آقای کی‌روش ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران با خبرنگاران در تهران صحبت و اسامی اعضای تیم ملی را اعلام کند اما بعد از حدود ۴۰ دقیقه به خبرنگاران اعام شد که به دلیل «مشکلات فنی» این جلسه برگزار نمی‌شود.

پیام یونسی، خبرنگار ورزشی، به برنامه چشم‌انداز بامدادی بی‌بی‌سی گفت تاخیر در اعلام اسامی باعث این حدس و گمان شد که آقای کی‌روش تحت فشار است تا نام برخی از بازیکنان مانند سردار آزمون را از فهرست نهایی خط بزند که البته این اتفاق نیفتاده است.

آقای آزمون در جریان اعتراضات گسترده و دنباله‌دار بعد از مرگ مهسا امینی، چند بار از زنان و معترضان حمایت کرده است.

سردار آزمون

منبع تصویر، TASNIM

توضیح تصویر، بعضی رسانه‌های ایران نوشته بودند کیروش تحت فشار است آزمون را خط بزند

سردار آزمون در جریان بازی برای تیم‌ بایر لورکوزن در مقابل پورتو دچار مصدومیت شد.

امید ابراهیمی که از فهرست نهایی حذف شده در بازی آمادگی تیم ملی مقابل نیکاراگوئه دقیقه ۶۳ به بازی آمد و بعد از چند دقیقه از ناحیه کشاله پا مصدوم شد.

خبرگزاری انصاف‌نیوز لغو جلسه مطبوعاتی کارلوس کیروش را «عجیب» توصیف کرد و نوشت این موضوع باعث شد در شبکه‌های اجتماعی کاربران به دنبال دلایل سیاسی و غیرورزشی بگردند.

موضوع حضور تیم ملی ایران در جام جهانی قطر و چگونگی این حضور به بحثی داغ در محافل سیاسی تبدیل شده و شمار زیادی از معترضان خواستار ممنوعیت حضور این تیم در جام جهانی هستند.

در همین حال شماری از ورزشکاران ایرانی از جمله فوتبالیست‌ها هنگام خواندن سرود ملی برای نشان دادن اعتراض بر خلاف رویه معمول سرود را زمزمه نمی‌کنند یا بعد از زدن گل شادی نمی‌کنند.

از آغاز اعتراضات سراسری ایران از ۲۵ شهریور امسال، بیش از ۳۲۰ نفر کشته شده‌اند که ۴۳ نفرشان کودک هستند.

آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال دیروز خبر داد به احترام مردم ایران پیشنهاد صدا و سیما برای حضور به عنوان کارشناس فوتبال در مسابقات جام جهانی را نپذیرفته است.

او گفته از چند برنامه تلویزیونی دعوت داشته که حضور پیدا کند اما اتفاقات ایران را دنبال می‌کند و اقدامات «مردم شجاع ایران» را می‌بیند و متوجه است که صدای آنها چطور سرکوب می‌شود.

ایران در جام جهانی قطر هم‌گروه انگلستان، ولز و آمریکا است.

اولین جام جهانی فوتبال در خاورمیانه از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر) به مدت ۲۸ روز در هشت ورزشگاه در چهار شهر دوحه، الوقره، الخور و الریان با حضور ۳۲ تیم انجام می‌شود. در مجموع ۶۴ بازی برگزار خواهد شد.

گروه‌بندی تیم‌ها