انتقاد حسین قدیانی از رهبر جمهوری اسلامی

4

«وقتی آقا فقط شعار مرگ بر آمریکا را صدای مردم می خواند، حتی من را هم از شمار مردم خارج کرده»

حسین قدیانی روزنامه نگار سابق اصولگرا از سخنرانی علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره معترضان انتقاد کرده است.

رهبر جمهوری اسلامی روز شنبه در تازه ترین اظهارات درباره اعتراضات سراسری گفت: «می گویند صدای ملت را بشنوید صدای رعدآسای ملت در ۱۳ آبان امسال بلند شد، شنیدید؟ شما بشنوید صدای ملت را…امروز تشییع جنازه شهدا صدای ملت ایران است… خیل جمعیت مردم راه می افتند، شعار می دهند علیه تروریست، علیه اغتشاشگر، صدای ملت این است، شما چرا نمی شنوید صدای ملت را؟»

حسین قدیانی در پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «وقتی آقا مردم را تقلیل می دهد به شرکت کنندگان در راهپیمایی های حکومتی و فقط شعار مرگ بر آمریکا را صدای مردم می خواند، حتی من حسین قدیانی را هم از شمار مردم خارج کرده؛ وای به حال اکثریت ملت.»

«آری آقای خامنه ای! من هم سیزده آبان نشستم خانه. این دو ماه نهایت تلاشم را کردم تا ثابت کنم امثال علم الهدی اگر چه منصوب رهبرند ولی زاویه ی دیدشان با آقا زیاد است.»

او اضافه کرد: «بابت این تحلیل خطا از مخاطب خود عذرخواهی می کنم. نقل حرف نشنوی امام جمعه مشهد نیست؛ بنای جمهوری اسلامی بر شنیدن حرف مردم نیست. یوم الله دوازده فروردین را فراموش کنید. امروز جمهوری اسلامی فقط نظام سیزده آبان است؛ سال روز تولد مرگ…»

احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، هفته پیش در خطبه های نماز جمعه مشهد گفته بود: «…این هایی هم که روسری از سر برمی دارند و برای رضایت آمریکا کشف حجاب می کنند، بدانند که آمریکا به آنان به چشم همان روسپی های کودتای ۲۸ مرداد نگاه می کند. آیا راضی هستید که عفت خود را رها کنید تا آمریکا خوشش بیاید؟»

مهدی فضائلی عضو دفتر نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به آن سخنان گفت: «جناب آقای علم الهدی! اینکه دولتمردان منحط آمریکا به زنان ما ولو متأسفانه بی حجاب، چگونه نگاه می کنند مهم نیست، مهم نگاه امثال جنابعالی است. یادآور می شوم که مقام معظم رهبری به ائمه جمعه رفتار پدرانه با «همه» را توصیه و چند بار تکرار فرمودند.»

حسین قدیانی سال گذشته هم انتقادهای تندی به مصباح کرد که خبرساز شد. حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان پس از این انتقاد به او نوشت: «حسین آقا! شما فقط به حضرت آیت الله مصباح اهانت نکرده ای بلکه به میلیون ها انسان پاکباخته و آزاده ای که از برکات وجود آن مرد خدا بهره برده اند نیز اهانت کرده ای و صد البته به شهدا.»

آقای قدیانی پس از این اعتراض ها عذرخواهی کرد.