انتقال تجهیزات سنگین نظامی به مرز با عراق؛ «ایجاد محدودیت برای احزاب کرد ایرانی در اقلیم»

02

همزمان با انتشار تصاویر و اخباری از انتقال تسلیحات نظامی سنگین حکومت ایران در کردستان ایران، یکی از رهبران احزاب کرد مخالف حکومت ایران این تحرکات نظامی را تایید کرد. عبدالله آذربار، عضو کمیته رهبری حزب کومله کردستان، با اشاره به توافق امنیتی اخیر بین تهران و بغداد گفت که فشارها بر احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی «جدی است» و «تردد و فعالیت رسانه‌ای و گردهمایی‌های آنها محدود شده است».

در ماه‌های گذشته حملات هوایی و فشار بر روی احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی به شدت افزایش پیدا کرد، و حکومت ایران همچنین تلاش کرد با همکاری با دولت مرکزی عراق محدودیت‌هایی علیه این گروه‌ها اعمال کند.

نهاد حقوق بشری هه‌نگاو که اخبار مربوط به کردهای ایران را پوشش می‌دهد، تصاویری از انتقال تجهیزات نظامی سنگینی «به سوی مرزهای کردستان» منتشر کرده است. گزارش‌های دیگری هم از انتقال تجهیزات سنگین نظامی از دیواندره و بوکان به سمت مرز باشماخ به بی‌بی‌سی رسیده است.

عبدالله آذربار، عضو کمیته رهبری حزب کومله کردستان، در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی می‌گوید «از آنجایی که جمهوری اسلامی اکنون در مرزهای شرقی درگیر منازعاتی است، می‌خواهد نشان دهد که غرب ایران را فراموش نکرده است. همیشه تهدیدهایی علیه اردوگاه‌های ما وجود دارد. در جریان درگیری‌های جمهوری آذربایجان هم آنها به زنجیره‌ای از عملیات و مانورهای نظامی دست زدند».