«انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها» در ایران از رهبر جمهوری اسلامی خواست اظهارات اخیرش را «تصحیح کند»

۷

«انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها» در ایران از رهبر جمهوری اسلامی خواست اظهارات اخیرش را «تصحیح کند»

«انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها» ازتشکل‌های اصلاح‌طلبان در ایران به اظهارات اخیر علی خامنه‌ای،‌ درباره قدرت تحلیل مردم و رفراندوم واکنش نشان داد و از او خواست که دیدگاهش را «تصحیح کند» و زمینه اصلاح قانون اساسی و برگزاری رفراندوم را فراهم کند.

در بیانیه این تشکل که دبیرکل آن محمود صادقی،‌ نماینده پیشین مجلس ایران است، آمده : «انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، ضمن تأکید بر لزوم اصلاحات ساختاری، از مقام رهبری می‌خواهد با اعلان صریح تصحیح دیدگاه خود نسبت به قدرت تحلیل و آگاهی مردم، مقدمات برگزاری همه پرسی درباره بعضی از مسائل لاینحل جاری را فراهم نمایند.»

این گروه در یک بیانیه خواهان «بازنگری ساختاری در قانون اساسی از طریق مجمع بازنگری منتخب ملت و مراجعه به آرای عمومی» شده است.

در بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها آمده: «اصل ۵۹ قانون اساسی، علاوه بر شیوه قانونگذاری از طریق نمایندگی که بطور معمول توسط پارلمان صورت می‌گیرد، مانند بسیاری از کشورهای دیگر، شیوه‌ی همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آرای عمومی (موسوم به دموکراسی مستقیم) در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، را به عنوان گره گشایی از مشکلاتی که به دلایل مختلف از مسیر عادی لاینحل می‌نماید مقرر کرده است.»

علی خامنه‌ای به تازگی در یک سخنرانی امکان برگزاری رفراندوم در ایران را رد کرد و گفته بود: «کجای دنیا این کار (رفراندوم) را می‌کنند؟ مگر مسائل گوناگون کشور قابل رفراندوم است، مگر همه‌ی مردمی که در رفراندم باید شرکت کنند و شرکت می‌کنند امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟»