اوین؛ تعدادی از زندانیان به زندان‌های گوهردشت و فشافویه منتقل شده‌اند

سایت خبری «اعتمادآنلاین» از انتقال شماری از زندانیان بندهای ۷ و ۸ زندان اوین به یک زندان دیگر خبر داده است.

این سایت با اشاره به تخریب ساختمان بندهای ۷ و ۸ و تخریب سقف آن‌ها در پی آتش‌سوزی شامگاه ۲۳ مهر نوشته که تعدادی از زندانیان این دو بند احتمالا به زندان تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شده‌اند.

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری، نیز در توئیتی گفته است: «تعدادی از زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین که دیشب از بند خارج شده بودند از زندان رجایی‌شهر تماس گرفته و خبر از انتقال خود به این زندان داده‌اند».

او افزوده که بر اساس شنیده‌هایش و نه بر پایه خبر دقیق، زندانیان بند ۷ به زندان تهران بزرگ منتقل شده‌اند.

جوزپ بورل: جمهوری اسلامی در قبال جان اتباع اروپایی زندانی در اوین مسئول است

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به وقایع شنبه‌شب در زندان اوین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خواهان «شفافیت حداکثری» از سوی حکومت جمهوری اسلامی در این زمینه شد.

جوزپ بورل غروب یک‌شنبه در توئیتی خطاب به حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در مورد گزارش‌های تکمیلی درباره وضعیت زندان اوین «به‌شدت ابراز نگرانی کرد».

این دیپلمات بلندپایه اروپایی، مقام‌های جمهوری اسلامی را در قبال جان همه زندانیان از جمله مدافعان حقوق بشر و اتباع اروپایی زندانی در اوین «مسئول» دانست و نوشت: «انتظار داریم شاهد شفافیت حداکثری (از سوی حکومت ایران) در رابطه با این وضعیت باشیم».

مرکز رسانه قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز یک‌شنبه اعلام کرد که در جریان آتش‌سوزی و بحران شب گذشته در زندان اوین، چهار تن کشته و ۶۱ تن نیز مجروح شدند.

این پایگاه اطلاع‌رسانی بدون اشاره به نام زندانیان جان‌باخته صرفا مدعی شده است که این چهار تن از محکومان جرایم مرتبط با سرقت بودند و در پی استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها جان باختند.