ایسنا: علی دایی به‌دلیل ممنوع‌الخروجی امکان حضور در مراسم بهترین‌های فیفا را ندارد

Screen Shot 2023-02-15 at 7.10.37 PM

یک رسانه دولتی در ایران روز چهارشنبه ۲۶ بهمن گزارش داد که علی دایی، ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران، به خاطر ممنوع الخروجی نمی‌تواند در مراسم جوایز بهترین‌های فیفا شرکت کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، در گزارش خود نوشت، فدراسیون جهانی فوتبال چند روز قبل به‌طور رسمی از علی دایی دعوت کرد تا در مراسم اهدای جوایز برترین‌های سال فیفا اما آن موقع مشخص نبود که دایی اجازه خروج از کشور را دارد یا خیر.

به نوشته این خبرگزاری، «حالا پیگیری‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که علی دایی ممنوع‌الخروج است و به همین خاطر اگر مشکلش حل نشود، نمی‌تواند در این مراسم حضور یابد.»

این مراسم روز هشتم اسفند در پاریس برگزار می‌شود و فیفا از آقای دایی خواسته است که همچنین از نگاه خود بهترین بازیکن، بهترین مربی، بهترین دروازه‌بان‌ و زیباترین گل سال جهان را معرفی کند.

علی دایی، فوتبالیست پیشین تیم ملی ایران؛ عکس از آرشیو

بیشتر در این باره:

ماموران امنیتی هواپیمای حامل همسر و دختر علی دایی را از دوبی به ایران بازگرداندند

فیفا در جریان مسابقات جام جهانی نیز از علی دایی دعوت کرد که با سفر به کشور قطر شاهد این مسابقات باشد، اما ملی‌پوش سابق ایران با توجه به اعتراضات گسترده سراسری و سرکوب آن از دعوت فیفا سر باز زد و گفت که ترجیح می‌دهد در این شرایط کنار مردم خود باشد.

علی دایی از اعتراضات اخیر در ایران که در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، بارها حمایت کرد که همین امر منجر به ضبط گذرنامه او شد. با این حال فشار به آقای دایی محدود به این اتفاق نماند و او چندی بعد در یک پست اینستاگرامی از «تهدیدات بی‌شمار» علیه خود و خانواده‌اش خبر داد.

مقابله نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با علی دایی اوایل دی ماه امسال بار دیگر خبرساز شد و آن زمانی بود که ماموران جمهوری اسلامی هواپیمای حامل مونا فرخ‌آذری و نورا دایی، همسر و دختر او را که عازم دوبی بود در جزیره کیش فرود آوردند و این دو را ممنوع الخروج کردند.