تازه‌ترین اخبار اعتراضات سراسری در ایران، شنبه دهم دی‌ماه ۱۴۰۱

02

در حالی که اعتراضات شبانه سراسری به ویژه در شرق و جنوب ایران ادامه داشته معترضان بنرهای حکومتی را در سالگرد قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس آتش زده‌اند.

نگرانی از سرکوب در جوانرود همزمان با اعزام کاروان‌های امنیتی به این شهر در آستانه چهلم کشته‌شدگان شهر افزایش یافته است و منابع نزدیک به یک زوج زندانی بهایی خبرداده‌اند که با وجود گذشت ۱۰۰ روز از بازداشت این دو نفر وکیل هنوز اجازه دسترسی به پرونده آنها را ندارد.

ایرانیان ساکن شهر کاسل آلمان در حمایت از معترضان در ایران تجمع اعتراضی برپا کرده‌اند و شعارهایی در حمایت از دموکراسی در ایران و از جمله «زن، زندگی، آزادی» سرداده‌اند.

تصاویری از آتش زدن بنرهای حکومتی که به مناسبت سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در سطح شهر تهران نصب شده، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و به دست بی‌بی‌سی رسیده است.تصاویر قاسم سلیمانی روی بنرهایی آتش زده شده که کنار آن بخش‌هایی از وصیت‌نامه قاسم سلیمانی دیده می‌شود؛ از جمله‌ه عباراتی همچون «مردم پر افتخار و سربلند ایران جان من هزاران بار فدای شما»، «قبر من ساده باشد مثل دوستان شهیدم».

در ایذه درمراسم خاکسپاری نمادین محمود احمدی، فردی با لباس بختیاری بیانیه‌ای مبنی بر اعلام همبستگی خانواده‌های پیرفلک و مولایی با خانواده احمدی می‌خواند.

محمود احمدی در تاریخ ۲۹ آذر در روستای پرسوراخ کشته شد و پیکر او به خانواده تحویل داده نشد. روز ۹ دی‌ماه لباس‌هایش به جای پیکرش، به رسم ایل بختیاری و به صورت نمادین به خاک سپرده شد.

کیان پیرفلک و علی مولایی از افرادی بودند که در ۲۵ آبان در ایذه کشته شدند. ماموران امنیتی در عملیاتی که ۲۹ آذر اجرا کردند، چهار نفر را به عنوان «عامل تروریستی» کشته و دستگیر کردند که محمود احمدی یکی از آنهاست.

برای آگاهی به اخبار اعتراضات در روز جمعه به این گزارش مراجعه کنید.