تایید حکم پنج سال زندان و ممنوع‌الخروجی فائزه هاشمی «ظرف سه روز» در دادگاه تجدیدنظر

9

وکیل فائزه هاشمی، فعال سیاسی زندانی، اعلام کرد که حکم قضایی علیه موکلش شامل پنج سال زندان و ممنوع‌الخروجی از کشور، در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

محمدحسین آقاسی روز پنجشنبه چهارم اسفند در توئیتی نوشت: «رای پنج سال زندان و ممنوع‌الخروجی فائزه هاشمی ظرف سه روز در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد. نمی‌دانم آیا فرصت شده که اعتراضم را به حکم بدوی بخوانند؟!»

آقای آقاسی افزود که موکلش «در زمره کسانی است که باید مشمول عفو اخیر قرار می‌گرفت زیرا اتهام او حضور در میدان هفت حوض جایی بود که ادعا شده قرار بوده تجمع برگزار شود».

اواخر دی‌ماه، ندا شمس دیگر وکیل خانم هاشمی در صفحه توئیتر خود نوشت که موکلش به خاطر پرونده آخر خود در مرحله بدوی به پنج سال زندان محکوم شده اما این رای هنوز قطعی نیست.

این وکیل دادگستری همچنین بدون اشاره به جزییات اعلام کرد که پرونده‌های دیگری نیز علیه خانم هاشمی رفسنجانی در جریان است.

فائزه هاشمی رفسنجانی روز پنجم مهر، یک هفته پس از اعتراضاتی که در پی جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد سراسر ایران را فراگرفت، بازداشت شد.

همان زمان خبرگزاری تسنیم، رسانه نزدیک به سپاه پاسداران، نوشت که دلیل بازداشت او «تحریک اغتشاشگران به اعتراضات خیابانی» بوده است.

اتهامات این فعال سیاسی «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» عنوان شده است و روز ۱۱ آذر نیز نخستین جلسه محاکمه او برگزار شد.