تحریم‌های حقوق بشری کانادا علیه جمهوری اسلامی؛ مرتضی طلایی و روزنامه جوان در فهرست سیاه قرار گرفتند

وزارت خارجه کانادا روز جمعه ۱۱ آذر ماه اعلام کرد که این کشور تحریم‌های حقوق بشری جدیدی علیه جمهوری اسلامی به خاطر سرکوب خشن اعتراضات مردمی اعمال کرده است.

بر اساس این گزارش، چهار فرد و پنج نهاد مرتبط با سرکوب اعتراضات مردمی و ارسال پهپاد به فهرست تحریم‌های کانادا اضافه شده است، از جمله مرتضی طلایی، رییس پلیس سابق تهران بزرگ که انتشار عکس‌های او در تورنتو در سال گذشته جنجالی شده بود.

علی قناعت‌کار، بازپرس قاضی سابق دادسرای اوین، و حسن کرمی، فرمانده یگان ویژه فراجا، نیز جزو افراد تحریم شده هستند.

همچنین روزنامه جوان وابسته به بسیج به خاطر پروپاگاندای دولتی در کنار شرکت خدمات تکنولوژی بهارستان کیش، وابسته به سپاه پاسداران و فعال در زمینه ساخت پهپاد، به همراه شرکت خدمات فرودگاهی سفیران از زیرمجموعه‌های سپاه که در انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه نقش داشته، تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

ملانی جولی وزیر خارجه این کشور گفت، افراد و نهادهای یادشده به خاطر سرکوب سیستماتیک حقوق بشر و تهدید صلح و امنیت بین‌المللی تحریم شدند.

او در ادامه افزود کانادا نمی‌تواند در حالی که جمهوری اسلامی سرکوب مردم و نقض حقوق بشر را شدت می‌بخشد، بی‌کار بماند.

خانم جولی تصریح کرده است علیرغم تشدید تلاش‌های رژیم ایران برای سرکوب وحشیانه تظاهرات در سراسر کشور، مردم ایران همچنان برای دفاع از حقوق زنان و دختران ایرانی و آینده‌ای بهتر برای همه ایرانیان ایستادگی می‌کنند.

این ششمین مصوبه تحریمی کانادا علیه جمهوری اسلامی از زمان آغاز اعتراضات مردمی در کشور است.

وزارت خارجه کانادا تاکید کرده است که این کشور به همکاری با شرکای بین‌المللی برای رسیدگی به اقدامات بی‌ثبات‌کننده رژیم و تقویت صدای شجاع ایرانی‌ها که از سکوت خودداری می‌کنند، ادامه خواهد داد.