تداوم اعتراضات؛ تظاهرات ده‌ها هزار نفر از ایرانیان در برلین علیه جمهوری اسلامی

Screen Shot 2022-10-22 at 1.23.20 PM

ششمین هفته از اعتراضات سراسری ایران روز شنبه ۳۰ مهر در حالی ادامه یافت که بزرگ‌ترین راه‌پیمایی ضد جمهوری اسلامی در برلین، پایتخت آلمان، و دیگر نقاط دنیا در همبستگی با معترضان داخل کشور برگزار شد.

در شماری از شهرهای ایران نیز گروهی از اصناف، از جمله کسبه و بازاریان، کارگران و معلمان اعتصاب کردند.

شماری از بازاریان در شهرهای مختلف ایران به ویژه در کردستان مانند سنندج، مریوان و سقز، زادگاه مهسا (ژینا) امینی، اعتصاب کردند.

در تبریز نیز، کارگران کارخانه شرکت شکلات‌سازی داداش برادر (آیدین) روز شنبه به نشانه اعتراض دست از کار کشیدند.

گزارش زیر را بخوانید:

هفته ششم اعتراضات سراسری با اعتصابات و تجمعات در شهرهای مختلف ادامه یافت

گروه هکری «بلک ریوارد» یک روز بعد از ضرب الاجل خود به مقامات ایران برای آزاد کردن زندانیان اعتراضات اخیر، «۵۰ گیگابایت» از اسناد شرکت توسعه انرژی اتمی ایران را منتشر کرد.

این گروه هکری روز جمعه ۲۹ مهرماه با ارسال ایمیلی به شرکت توسعه انرژی اتمی ایران که نسخه‌ای از آن را در صفحه تلگرام خود منتشر کرده بود، به مقامات جمهوری اسلامی هشدار داد که در صورت عدم آزادی زندانیان اعتراضات اخیر طی ۲۴ ساعت، اقدام به انتشار اسنادی خواهد کرد که در جریان هک سایت شرکت توسعه انرژی اتمی ایران به دست آورده است.

گروه هکری بلک ریوارد (جایزه سیاه) روز شنبه ۳۰ مهرماه در پایان فرصت یک روزه، با انتشار پیام تلگرامی جدیدی، ۵۰ گیگابایت از اسناد هک شده این شرکت، از جمله اسناد قراردادها، پرداخت دستمزدها و ایمیل‌های رسمی را منتشر کرد.

این گروه هکری ۳۲۴ اینباکس را با هشتگ «مهسا امینی» و با شعار «برای زن، زندگی، آزادی» برای دانلود عموم در صفحه توئیتری خود قرار داده است.

گزارش زیر را بخوانید:

بیشتر در این باره:

گروه هکری «بلک ریوارد» ۵۰ گیگابایت اسناد شرکت توسعه انرژی اتمی ایران را منتشر کرد

اعلام همبستگی یک وزیر دولت آلمان با معترضان ایرانی

لیزا پاوس، وزیر خانواده، سالمندان، زنان و جوانان آلمان در روزی که مرکز برلین صحنه تظاهرات ده‌ها هزار نفر علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران بود، با انتشار توییتی از معترضان ایرانی حمایت کرد.

وی در این توییت نوشت: «امروز هزاران نفر در برلین برای همبستگی با زنان شجاع و معترضان در ایران که خواستار آزادی هستند، تظاهرات کردند.»

این مقام آلمانی سپس افزود که «ما کنار شما می‌ایستیم»، «ما همه با هم هستیم»، «ما صدای شما خواهیم بود» و «حقوق زنان، حقوق بشر است».

پلیس آلمان: ۸۰ هزار نفر در تظاهرات ضد حکومت ایران در برلین شرکت کردند

پلیس برلین در ساعت پنج عصر به وقت محلی، شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضد حکومت ایران را ۸۰ هزار نفر تخمین زده که «۳۰ هزار نفر» بیشتر از برآوردهای اولیه است.

پلیس آلمان روز ۲۷ مهر تخمین زده بود که ۵۰ هزار نفر برای شرکت در گردهمایی بزرگ ایرانیان در برلین حاضر شوند.

همزمان، کارزاری که با هدف اخراج دیپلمات‌های ایرانی از هفت قدرت برتر اقتصادی جهان راه‌اندازی شده به امضای حدود ۶۰۰هزار نفر رسیده است.

آخرین خبرها و گزارش‌ها درباره اعتراضات در ایران و واکنش‌های بین‌المللی به آن‌ در روز شنبه ۳۰ مهر (۲۲ اکتبر) را در این مطلب پیگیری کنید.