تداوم اعتراض‌های کارگران، بازاریان و بازنشستگان

1

هم‌زمان با افزایش موج گرانی‌ها و تداوم فشارهای اقتصادی، اعتراض‌های گسترده به سیاست‌ها و بی‌برنامگی‌های دولت ابراهیم رئیسی، در تامین حداقل‌ نیازهای معیشتی مردم در ایران ادامه دارد.

سقوط مجدد ریال ایران در برابر ارزهای خارجی و احتمال جدی تشدید گرانی‌ها در آستانه تعطیلات عید نوروز، ده‌ها میلیون‌ تن در ایران را نگران‌تر کرده است.

در این میان کارگران، بازنشستگان، حقوق‌بگیران ثابت، مغازه‌داران و بازاریان خرد به ويژه آن‌هایی که ماهانه اجاره‌بها پرداخت می‌کنند، بیش از گذشته نگران‌اند.

روز سه‌شنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۱، شمار زیادی از کارگران، بازاریان و بازنشستگان در شهرهای مختلف، در اعتراض به ناکارآمدی‌های دولتی و سیاست‌های آشفته بانک مرکزی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در تهران شماری از معلمان و کارمندان آموزش و پرورش بار دیگر با تجمع در برابر ساختمان این وزارتخانه، خواستار پاسخگویی مقام‌های دولتی و پیگیری مطالبات صنفی خود شدند.

در ویدیو‌هایی که از تجمع اعتراضی روز سه‌شنبه معلمان معترض در تهران منتشر شده است، تجمع‌کنندگان شعار «عدالت کجایی؟» سر می‌دهند.

هم‌زمان، گروهی از بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی نیز در اعتراض به پایین بودن حقوق و بی‌توجهی مسئولان به مطالبات آن‌ها در تهران تجمع کردند.

در استان کردستان، مغازه‌داران پاساژ گلستان بانه، در اعتراض به گرانی اجاره‌بها و سیاست‌های دولت که به کاهش درآمدها منتهی شده است، از صبح روز سه‌شنبه دست به تجمع و اعتراض زده‌اند.

هم‌زمان در استان خوزستان نیز، کارگران شهرداری‌های استان با برگزاری تجمع سراسری در برابر ساختمان استانداری خوزستان، اعتراض کردند و خواهان پیگیری خواست‌ها و مطالبات صنفی خود شدند.

این چندمین بار است که کارگران شهرداری‌های خوزستان در برابر استانداری در اهواز، تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

در زنجان نیز روز سه‌شنبه جمع از کارکنان شرکت ملی سرب و روی، در اعتراض به پایین بودن حقوق و مزای خود، سختی کار و بالا بودن ساعات کاری دست به تجمع و اعتصاب زدند.