تشکیل زنجیره انسانی و تجمع‌ها علیه جمهوری اسلامی در ده‌ها شهر دنیا

Screen Shot 2022-10-29 at 12.07.59 PM

در پی فراخوان انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی برای تشکیل زنجیره‌های انسانی در سراسر دنیا، از صبح روز شنبه (۲۹ اکتبر) تجمع‌ها و زنجیره‌هایی در پشتیبانی از اعتراضات مردمی ایران علیه جمهوری اسلامی در ده‌ها شهر جهان شکل گرفت.

برلین، پایتخت آلمان، برای دومین شنبه متوالی صحنه حضور ایرانیان مقیم این کشور و تشکیل زنجیره‌ای انسانی در همبستگی با معترضان ایران بود.

پیشتر در اوایل روز شنبه، تشکیل زنجیره انسانی هماهنگ از نیوزیلند آغاز شده بود. تظاهرکنندگان در پایتخت این کشور، شعار «زن، زندگی، آزادی» و «از ولینگتون تا تهران، جانم فدای ایران» سر داده بودند.

سیدنی و ملبورن استرالیا نیز صحنه حضور ایرانیانی بود که در پشتیبانی از اعتراضات سراسری ایران زنجیره انسانی تشکیل دادند.

در ادامه روز شنبه، سایر شهرهای مهم جهان از جمله پاریس، آمستردام، لندن، استکهلم، پراگ، گلاسگو، تل‌آویو، اسلو و لوکزامبورگ نیز به صحنه گردهمایی اعتراضی ایرانیان مهاجر مبدل شدند.

همزمان با آغاز هفته هفتم اعتراضات سراسری در ایران و تجمع‌های گسترده دانشجویی در شهرهای مختلف، این موج همبستگی ایرانیان خارج کشور در شامگاه شنبه به وقت ایران، به قاره آمریکا رسید.

علاوه‌بر شکل‌گیری زنجیره‌های هماهنگ در تورنتو کانادا، به زودی واشینگتن، پایتخت ایالات متحده، نیز صحنه تجمع‌ها و تشکیل زنجیره‌های انسانی ایرانیان خواهد بود.