جلسه امنیتی شبه‌نظامیان وابسته به سپاه در سوریه بمباران شد

02

منابع خبری در سوریه روز سه‌شنبه هفتم فروردین (۲۶ مارس) خبر دادند که در پی حملات هوایی سنگین به اهدافی در منطقه دیرالزور در سوریه و حومه آن، بیش از ۳۰ نفر کشته شده‌اند که شماری از آنان از فرماندهان ارشد و شبه‌نظامیان مرتبط با سپاه پاسداران بودند.

برخی منابع خبری تعداد کشته‌شدگان وابسته جمهوری اسلامی را ۱۳ و برخی منابع تعداد آن‌ها را ۹ نفر اعلام کرده‌اند. گفته می‌شود یک فرمانده ارشد سپاه و یک فرمانده شبه‌نظامیان هم در میان کشته‌شدگان بوده‌اند.

بر مبنای گزارش تایمز اسرائیل، رسانه‌های نزدیک به دولت سوریه ادعا کرده‌اند که این حمله هوایی را ایالات‌ متحده آمریکا سازماندهی کرده است. در این گزارش به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه آمده که در حمله‌ هوایی روز سه‌شنبه، مقر عوامل ارتباطی جمهوری اسلامی در شرق این کشور هدف قرار گرفته است.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران نیز از حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی به چند نقطه در شهر دیرالزور سوریه و حومه آن خبر داد و به نقل از المیادین نوشت که در این حمله هوایی، اهدافی در منطقه الصالحیه در بوکمال و القصور هدف قرار گرفته‌اند.

تسنیم زخمی شدن ۲۰ نفر را در این حملات تایید کرده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع در نیروهای دفاع ملی سوریه آمده است که هواپیماهای آمریکایی ۱۰ مرکز را در مناطق موردنظر هدف قرار داده‌اند.

شبکه خبری کردستان۲۴ نیز ادعا کرد که در این حملات، حاجی عسکری، فرمانده شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران در منطقه بوکمال، کشته شده است. بر اساس این گزارش، در حملات هوایی بامداد سه‌شنبه یک جلسه امنیتی مهم شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران در سوریه هدف قرار گرفته است. این جلسه امنیتی با مدیریت مرتضی عباسی، از فرماندهان میدانی سپاه پاسداران در حال برگزاری بود. این فرمانده ایرانی که اوراق هویت عراقی داشت، به همراه چند شبه‌نظامی دیگر کشته شدند.

منابع خبری اعلام کرده‌اند که این حملات هوایی ساعاتی پس از فرود هواپیمای ایرانی در فرودگاه دیرالزور انجام شد. این هواپیما حامل تسلیحات بود و شماری از عوامل سپاه پاسداران سرنشین آن بودند.