جواد روحی در ارتباط با اعتراضات در نوشهر به اعدام محکوم شد

6

رئیس کل دادگستری استان مازندران روز سه‌شنبه گفت جواد روحی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در نوشهر، به اتهام «افساد فی الارض» و «محاربه» به اعدام محکوم شده است.

روابط عمومی دادگستری مازندران دیگر اتهامات جواد روحی را «ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش زدن قرآن کریم و توهین به مقدسات»٬ «احتراق و تخریب اموال» و «تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور» بیان کرده است.

حمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان مازندران می‌گوید: «برای جواد روحی به دلیل عدم معرفی وکیل در مرحله دادسرا و دادگاه، وکیل تسخیری انتخاب شد.»

این در حالی است که به گفته فعالان مدنی و افراد نزدیک به خانواده جواد روحی، او در مراحل بازجویی از انتخاب وکیل انتخابی محروم بوده است.

اما رئیس کل دادگستری استان مازندران مدعی شده که آقای روحی در مرحله تجدید نظرخواهی «وکیل تعیینی به دادگاه معرفی کرده است.»

در همین زمینه، یک منبع مطلع نزدیک به خانواده جواد روحی در گفت‌وگو با خبرگزاری هرانا تاکید کرد که «تمامی اعترافاتی که در دوران بازجویی از او اخذ شده، تحت آزار و اذیت و فشار اعمال شده بر وی صورت گرفته است».

این منبع مطلع اظهار داشت: «تنها مستندات پرونده علیه جواد روجی که منجر به صدور حکم اعدام برایش شده است، اعترافات اجباری اخذ شده از او در دوران بازجویی و همچنین فیلمی از صحنه اعتراضات است؛ ویدیویی که به هیچ عنوان چهره فردی که در آن اقدام به آتش زدن قرآن می‌کند مشخص نیست، اما دادگاه اقدام مذکور را منتسب به جواد دانسته و او را “مرتد” خوانده است.»