حامد اسماعیلیون در کنفرانس هالیفکس:‌ این‌بار این امید هست که جمهوری اسلامی سقوط کند

Screen Shot 2022-11-19 at 11.23.59 AM

حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز پی‌اس۷۵۲، روز شنبه در جریان کنفرانس امنیت بین‌المللی هالیفکس در کانادا در مورد اعتراضات کنونی ایران گفت: «این‌بار این امید وجود دارد که جمهوری اسلامی سقوط کند».

او درباره موضع دولت‌های غربی درباره این اعتراضات افزود که سال‌ها صحبت از برجام بوده و وقتی از مذاکره بر سر توافق هسته‌ای با ایران صحبت می‌شود «تمام خون‌های ریخته‌شده را نادیده می‌گیرند».

آقای اسماعیلیون ضمن برشمردن جنایات جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته تصریح کرد: «جمهوری اسلامی زبان دیپلماسی را نمی‌فهمد و مافیایی‌ست که بر کشور حاکم است».

این دندان‌پزشک و نویسنده مقیم کانادا که همسر و تنها فرزند خود را در سرنگونی هواپیمای اوکراینی با موشک‌های پدافند سپاه پاسداران از دست داده است، بار دیگر بر خواسته بازماندگان جان‌باختگان مبنی‌بر روشن شدن حقیقت در مورد این پرونده در دادگاهی بین‌المللی تاکید کرد.

کنفرانس امنیت بین‌المللی هالیفکس از روز جمعه با تمرکز بر مسئله تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در کانادا آغاز شده است.

روز شنبه علاوه‌بر آقای اسماعیلیون، مسیح علینژاد و نازنین افشین‌جم، از فعالان مدنی، نیز در بخشی از این کنفرانس حاضر شدند و به پرسش‌ها در مورد جنبش اعتراضی مردم ایران در ۹ هفته گذشته پاسخ گفتند.

پس از حضور در این نشست، حامد اسماعیلیون در تجمع همبستگی ایرانیان در هالیفکس کانادا حاضر شد و بیانیه مشترک خانواده‌های قربانیان پرواز پی‌اس‌۷۵۲ و خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ را قرائت کرد.

در این بیانیه خواسته مشترک خانواده‌های دادخواه مطرح شد از جمله این‌که دولت‌های غربی سفیران جمهوری اسلامی و نمایندگان آن‌ها در سازمان‌های بین‌المللی و نوکیسگان آن‌ها را از کشور خود اخراج کنند و به حکومت در ایران برای لغو احکام اعدام و آزادی زندانیان سیاسی فشار آورند.