حضور اعضای نوفدی در کنگره آمریکا به‌منظور تصویب لایحه مهسا امینی

4

سازمان «اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران»، که به‌صورت اختصاری نوفدی خوانده می‌شود، با انتشار ویدئویی در حساب اینستاگرام خود از حضور اعضای این سازمان در کنگره ایالات متحده آمریکا به‌منظور تلاش برای تصویب «لایحه مهسا امینی»، که سناتور کریستفر کونز آن را در ۲۸ اکتبر سال گذشته میلادی به سنای آمریکا معرفی کرد، خبر داد.

به‌گزارش نوفدی اعضای این سازمان نه‌تنها تصویب شدن لایحه مهسا امینی را پیگیری می‌کنند بلکه، در همکاری با برخی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، در پی آنند تا کنگره این کشور چند لایحه دیگر را در حمایت از مردم ایران به‌تصویب برساند؛ لوایحی که به‌گفته اعضای نوفدی اخبار مربوط به آنها به‌زودی منتشر خواهد شد.

لایحه مهسا امینی به‌وسیله گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، از جمله کلودیا تِنی که از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به‌حساب می‌آید، تهیه شد تا به‌منظور حمایت از حقوق ایرانیان و مقابله با مسئله نقض حقوق بشر در ایران مجموعه‌ای از تحریم‌ها، که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود، اعمال شود.

تِنی در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ در مورد ضرورت طراحی و تصویب این لایحه به رسانه‌ها گفت محرومیت زنان ایران از حقوق خود و همچنین رویکرد سرکوبگرانه نظام جمهوری اسلامی نسبت به معترضان ضرورت اعمال تحریم‌هایی دائمی‌تر بر حکومت ایران را نشان می‌دهد.

یک هفته پس از اظهارات مذکور، کریس کونز، سناتور دموکرات ایالت دلِوِر، لایحه مهسا امینی را به سنای ایالات متحده آمریکا معرفی کرد تا مراحل بررسی این لایحه کلید بخورد.

«اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران» نیز سازمانی غیردولتی و غیرانتفاعی است که تلاش می‌کند تا، به نمایندگی از جامعه ایرانی‌های ساکن آمریکا و اتخاذ رویکردی دموکراتیک و حقوق بشری، بر سیاست‌های ایالات متحده در قبال ایران تاثیر بگذارد. نوفدی همچنین در توضیح ماموریت خود نوشته است که می‌کوشد با توانمد کردن ایرانیان ساکن آمریکا، آنها را برای پژواک دادن به صدای مردم داخل ایران آماده کند.