حملات روسیه به کی‌یف همزمان با بازدید دبیرکل سازمان ملل از پایتخت اوکراین

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز پنج‌شنبه در جریان بازدید خود از کی‌یف و مناطقی که در آن کشتار غیرنظامیان رخ داده است از حملات ارتش و وقوع انفجارها غافلگیر شد.
ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف، در شبکه اجتماعی تلگرام، نوشت: «دشمن در شب کی‌یف را بمباران کرد. دو انفجار در منطقه شوچنکیفسکی رخ داد.»
بر اساس اطلاعیه سازمان مقابله با بلایا در اوکراین، یک ساختمان مسکونی در جریان این حملات هدف قرار گرفت و شش نفر مجروح شدند.
گوترش در جریان سفر خود به کی‌یف از چندین منطقه حومه این شهر که به شدت ویران شده‌اند، بازدید کرد. او طی سخنانی در منطقه بورودیانکا واقع در شمال غرب کی‌یف گفت: «من تصور می‌کنم که خانواده‌ام در یکی از این خانه‌هایی زندگی می‌کردند که حالا ویران شده است. و می‌بینم که نوه‌هایم با وحشت سعی می‌کنند فرار کنند
ناتو: آماده پشتیبانی از اوکراین برای سال‌ها هستیم؛ صدای دو انفجار در شهر مرزی روسیه
فشارها بر گوترش در حال افزایش است تا نقش فعالانه‌تری برای پایان دادن به این جنگ ایفا کند.
دبیرکل سازمان ملل متحد در تلاش‌های خود برای حل این بحران سفری نیز به مسکو داشت و با ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف، رئیس جمهور و وزیر خارجه روسیه، دیدار کرد و خواستار برقراری مسیرهای امن انسان‌دوستانه برای خروج غیرنظامیان از مناطق جنگی شد.
آقای گوترش با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، نیز درباره امکان خروج غیرنظامیان از ماریوپل صحبت کرد، بندری در جنوب اوکراین که تقریبا تمام مناطق آن به تصرف روسیه درآمده است.
دبیرکل سازمان ملل شرایط ماریوپل را «یک بحران در بحرانی دیگر» توصیف کرد و گفت که هزاران غیرنظامی نیازمند امداد و مسیری امن برای فرار از این «آخرالزمان» هستند.