حمله علم الهدی به وزیر ورزش به دلیل دیدار با الناز رکابی،‌ قهرمان سنگ‌نوردی ایران

000

احمد علم‌الهدی،‌ امام جمعه مشهد از وزیر ورزش به خاطر دیدار با الناز رکابی، قهرمان سنگ‌نوردی ایران که بدون روسری در مسابقات بین‌المللی سنگ‌نوردی در کره جنوبی شرکت کرد،‌ به شدت انتقاد کرد.

او در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد الناز رکابی را «دختری فریب‌خورده» خواند و گفت که او با برداشتن حجابش «در پیش چشم همه مردم دنیا آبروی نظام را برده است.»

آقای علم الهدی که پدر زن رئیس جمهور ایران است با حمله به حمید سجادی،‌ وزیر ورزش گفت: «اساساً فرض کنیم که ملاحظات سیاسی درست باشد و بهتر باشد که این خانم طرد نشود و به نظام برگردد اما نکته اینجاست که چرا وزیر ورزش با این خانم ملاقات کرد درحالی‌که او بازهم بدون حجاب، تنها به یک کلاه اکتفا کرده است؟»

همزمان با اعتراضات در ایران الناز رکابی در مسابقه فینال سنگنوردی در کره جنوبی بدون حجاب در مسابقه شرکت کرد و به مقام چهارم آسیا دست یافت. این اقدام او انعکاس گسترده ای داشت و بسیاری او را ستودند.

او بعدا در یک پست اینستاگرامی گفت که «سهوا» این کار را کرده است و در «مصاحبه ای» که در بدو ورود به ایران از او پخش شد همین مساله را تکرار کرد.

یک منبع آگاه به بی‌بی‌سی فارسی گفته است که مصاحبه الناز رکابی در بازگشت از رقابت‌های سنگنوردی آسیا تحت فشار و «اعتراف اجباری» بوده است.

او بعد از رسیدن به تهران در محلی در آکادمی ملی المپیک،‌ «تحت نظر ماموران لباس شخصی بود تا زمانی که به دیدار وزیر رفت.»