«حمله پهپادی» به تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان

1

«حمله پهپادی» به تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان

وزارت دفاع ایران در بیانیه ای از حمله «ریزپرنده ها» به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع خبر داده است.

این ساعتی پس از آن است که انفجار مهیبی در یک کارخانه تولید مهمات در اصفهان گزارش شد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانه ای نوشت: «شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آنها در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر می‌شوند.»

وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در بیانیه خود گروه یا کشوری را مسئول این حمله معرفی نکرد.

این بیانیه گفت کسی در آن کشته نشده است:

«خوشبختانه این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد نموده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت های مجموعه ایجاد نکرده است. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می دهد اقدام برای تولید قدرت، اقتدار و امنیت را با شتاب و جدیت ادامه خواهد داد و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.»

خبر فوریصدای انفجار در یک کارخانه تسلیحاتی در اصفهان

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ساعات نخست روز یکشنبه از شنیده شدن صدای انفجار بلندی در یک کارخانه نظامی در شهر اصفهان خبر داده است اما یک مقام امنیتی گفت کسی در این حادثه زخمی یا کشته نشده است.

در گزارش تلویزیون ایران آمده است: «این انفجار در یکی از مراکز مهمات سازی وزارت دفاع روی داده و براساس اعلام معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان تلفات جانی نداشته است.»

ویدئویی در شبکه های اجتماعی ظاهرا از لحظه وقوع این انفجار منتشر شده که مردم در آن می گویند ظاهرا پهپادی را دیده اند. کسی که ویدئو را گرفته قبل از انفجار می گوید پدافند هوایی منطقه فعال شده است. بی بی سی مستقلا اصالت این ویدئو را تایید نکرده است.

هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه اعلام نشده است.