حکم نهایی اخراج ۱۶ دانشجوی دانشگاه زابل به‌همراه تعلیق اساتید دیگر دانشگاه‌ها

Screen Shot 2023-02-09 at 8.46.28 PM

aمنابع دانشجویی در ایران از تداوم موج اخراج یا تعلیق دانشجویان و استادان دانشگاه به دلیل اعتراض یا حمایت از اعتراضات سراسری علیه حکومت خبر داده‌اند.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور روز پنجشنبه گزارش داد که احکام اخراج مژده سعادتی دانشجوی رشته بازیگری، سارا جهان‌تیغ دانشجوی رشته فیزیک و شهاب کمالی دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه زابل از سوی کمیته‌ انضباطی این دانشگاه صادر و ابلاغ شده است.

بر اساس اعلام کانال تلگرامی این شورا، همچنین سیاوش فتاحی دانشجوی مهندسی کشاورزی این دانشگاه به دو ترم محرومیت از تحصیل به همراه محرومیت از امکانات رفاهی محکوم شده‌ است.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور نوشت که این دانشجویان پس از تلاش برای صرف ناهار به شکل مختلط در سلف، «به صورت فله‌ای و به بهانه‌‌های متفاوت» به کمیته‌ انضباطی احضار شدند و چنین احکامی را دریافت کرده‌اند.

تاکنون «حکم نهایی اخراج» برای «دست کم ۱۶ دانشجوی دانشگاه زابل» صادر شده است اما از هویت مابقی این دانشجویان اطلاعی در دست نیست.

همزمان کانال شوراها اعلام کرد که مرتضی مردیها، عضو هیئت علمی دانشکده‌ علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تهران «تا زمان مشخص شدن وضعیت»، از تدریس در دانشکده محروم شده است.

روز چهارشنبه نیز خبر تعلیق زهرا خشک‌جان، استادیار جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه باهنر کرمان، و امیر مازیار و کوروش گلناری، دو استاد دانشگاه هنر تهران، منتشر شد.

از زمان آغاز اعتراضات سراسری در ایران، حکومت با تعلیق یا اخراج استادان و دانشجویان در تلاش برای مهار اعتراضات در دانشگاه‌ها بوده است.