خبرگزاری فارس: مهاجم شاهچراغ در بیمارستان فوت کرد

در ادامه سخنان و اطلاعات متناقض مقام‌های جمهوری اسلامی درباره حادثه شاهچراغ و هویت فرد مهاجم، خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، از کشته شدن مهاجم مسلح این حمله خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، مهاجم فردی به نام حامد بدخشان بود که پس از چند عمل جراحی در بیمارستان مسلمین شیراز، فوت کرد. این خبرگزاری وابسته به سپاه بدون اینکه منبع خبر خود را اعلام کند، نوشت که «مقام‌های رسمی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند».

بر اساس گزارش فارس، «مهاجم مسلح حرم شاهچراغ شش خشاب سلاح کلاشنیکف به همراه‌ داشت و پس از اینکه از دو خشاب استفاده کرد، یک نیروی امنیتی با او درگیر شد و اجازه ادامه کشتار را نداد. دقایقی بعد، نیز یگان ویژه به محل حادثه رسید و به سمت مهاجم تیراندازی کرد.»

هم‌زمان با خیزش سراسری مردم ایران علیه حکومت در شهرهای مختلف، روز چهارشنبه، ۴ آبان، یک مهاجم مسلحی در حرم شاهچراغ شیراز به سوی مردم تیراندازی کرد. در این حادثه ۱۵ نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.

استانداری فارس، روز شنبه، هفتم آبان را که روز جهانی گرامیداشت کوروش نامیده شده، به بهانه مراسم تشییع کشته‌شدگان حادثه شاهچراغ تعطیل اعلام کرده است؛ در حالی‌ که ایرانیان سراسر جهان قصد دارند در این روز در شهرهای مختلف ایران و جهان، علیه جمهوری اسلامی تجمع اعتراضی برگزار کنند.

هرچند ابعاد حادثه شیراز هنوز کاملا مشخص نیست، مقام‌های حکومت دقایقی پس از این حادثه، تهدید معترضان را آغاز کردند و آن را به خیزش سراسری مردم ارتباط دادند. در یکی از آخرین اظهارنظرها، محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، معترضان را «اغتشاشگر» و «فریب‌خورده» نامید و مدعی شد که آنان «شریک جنایت تروریستی» در شاهچراغ‌اند.