خواهرزاده علی خامنه‌ای خواستار «سرنگونی فوری» حکومت جمهوری اسلامی شد

Screen Shot 2023-01-26 at 10.41.24 AM

خواهرزاده علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی خواستار «سرنگونی فوری رژیم حاکم بر ایران» شد و در عین حال، از احزاب مخالف به‌دلیل «ناکارآمد» بودن آن‌ها انتقاد کرد.

محمود مرادخانی روز پنجشنبه ششم بهمن در یک کنفرانس خبری در پاریس به شدت از رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرد و گفت که او «فاقد مشروعیت مذهبی و مردمی است و دانش ضعیفی در امور مذهبی دارد».

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، آقای مرادخانی ابایی نداشت از این‌که علی خامنه‌ای را «قصاب ملت» و «نفرت‌انگیزترین» شخصیت نزد ایرانی‌ها خطاب کند.

به گفته او، رژیم حاکم بر ایران بر اساس باورهای مذهبی و ایدئولوژیک بنا شده و همین مسئله کار را برای توفیق اصلاحات «بسیار دشوار» کرده است.

محمود مرادخانی در سال‌های اخیر از منتقدان جدی رهبر جمهوری اسلامی ایران بوده ‌است. خواهرش، فریده، نیز روز دوم آذر پس از انتشار ویدئویی که در آن از حکومت تحت رهبری علی خامنه‌ای به عنوان یک «رژیم قاتل و کودک‌کش» نام برد، بازداشت شد.

او در این ویدئو، همچنین از کشورهای «آزادی‌خواه» جهان خواسته بود که در حمایت از مردم معترض ایران، سفیران جمهوری اسلامی را اخراج کنند.

این اظهارات واکنشی بود به موج سرکوب معترضان در ایران از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی تحت فرماندهی علی خامنه‌ای.

دادگاه ویژه روحانیت در آذر امسال خانم مرادخانی را به ۱۵ سال حبس محکوم کرد. وکیل او در واکنش به این حکم در توئیتی نوشت که «دادگاه ویژه روحانیت صلاحیت رسیدگی به اتهامات او را ندارد» زیرا موکلش «روحانی» نیست.

بدری حسینی خامنه‌ای، مادر مرادخانی‌ها، نیز روز ۱۵ آذر با انتشار نامه‌ای سرگشاده از علی خامنه‌ای و «خلافت مستبدانه» برادرش اعلام برائت کرده بود.

«ناامیدی» به اصلاح از داخل کشور

محمود مرادخانی در بخش دیگری از کنفرانس خبری تصریح کرد: «هیچ امیدی به اصلاحات از داخل نیست. در نتیجه، هیچ نیرویی برای سرنگونی جمهوری اسلامی وجود ندارد».

خواهرزاده رهبر جمهوری اسلامی افزود: «خامنه‌ای نمی‌تواند قدمی عقب‌نشینی کند، بنابراین برنامه‌اش متوسل شدن به سرکوب دائمی است» که این «چاره‌ای پیش روی مردم برای دفاع از خودشان نخواهد گذاشت جز مقاومت کردن».

آقای مرادخانی اظهار داشت خامنه‌ای می‌خواهد برای همه روشن کند که خشونت «منشأ نظام» است.

او در عین حال، اپوزیسیون جمهوری اسلامی «در داخل و میدان» را «ناکارآمد» توصیف کرد و گفت که مشکل آن‌ها ناشی از «نداشتن چشم‌انداز برای دوره پس از سقوط رژیم است».

خواهرزاده خامنه‌ای بر این باور اس که جانشین رهبر فعلی جمهوری اسلامی «خارج از حلقه پیرامون و نزدیک به او نخواهد بود» و پیش‌بینی کرد که به احتمال زیاد، مجتبی خامنه‌ای جایگزین وی خواهد شد زیرا به گفته آقای مرادخانی، او از «حمایت سپاه پاسداران برخودار است».