درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای تروریستی دانستن سپاه پاسداران

Screen Shot 2023-01-16 at 11.08.50 AM

ریتانیا برای تروریستی دانستن سپاه پاسداران

Image caption: وزیر خارجه بریتانیا در جلسه پارلمان

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا که امروز در رابطه با اعدام یک تبعه بریتانیایی ایرانی در ایران در مجلس عوام پارلمان بریتانیا حاضر شده بود به صراحت اعلام کرد که بریتانیا برای اقدامات بیشتر علیه ایران آماده است.

او به رسم وزارت خارجه بریتانیا از هر گونه گمانه زنی درباره تحریم‌های آتی علیه ایران خودداری کرد اما تحریم‌ها و اقدامات بیشتر علیه ایران را رد نکرد.

او در جمع نمایندگان پارلمان بریتانیا اعدام علیرضا اکبری را اقدامی «بزدلانه و شرم‌آور» خواند و گفت که رهبران جمهوری اسلامی را مسئول این اقدام می‌داند.

نمایندگان پارلمان بریتانیا از همه احزاب و گروه‌ها از وزیر خارجه بریتانیا خواستند تا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد و آن را تحریم کند.

اندی لست،‌ نماینده سابق محل سکونت علیرضا اکبری،‌ شهروند ایرانی بریتانیایی که در ایران اعدام شد گفت که حکومت ایران از تحویل جسد به خانواده آقای اکبری خودداری کردند.

او گفت که رژیم تهدید کرده که جسد را نابود خواهد کرد مگر اینکه خانواده با آنها همکاری کنند.

او گفت که به خانواده گفته شده که پیکر او هفته گذشته در گورستانی به خاک سپرده شده است و همین باعث ایجاد شک و شبهه درباره زمان اعدام شده است.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، روز شنبه اعلام کرد که در واکنش به اعدام علیرضا اکبری، این کشور سفیرش را موقتا از تهران فرا خوانده، کاردار ایران در لندن را احضار و دادستان کل ایران را هم تحریم کرده است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۲۴ دیماه از اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری خبر داد.

خانواده علیرضا اکبری: همه چیز در مورد اعدام مبهم است، جسد را تحویل نمی‌دهند

.