دفتر شهبانو فرح پهلوی اظهارات منتسب به او در روزنامه لیبرو را تصحيح کرد

Screen Shot 2022-08-29 at 3.46.25 PM

دفتر شهبانو فرح پهلوی، در بیانیه‌ای درباره مصاحبه‌ای شفاف‌سازی کرد که اخیرا در روزنامه «لیبرو» منتشر شد. دفتر مخصوص شهبانو نوشت که هدف از این اقدام «روشن‌ شدن اذهان هم‌میهنان» است.

کامبیز آتابای، رییس دفتر شهبانو فرح پهلوی، در این بیانیه نوشته است که عنوان مقاله، گزینش سردبیر روزنامه ایتالیایی بوده و با پاسخ شهبانو به خبرنگار آن «همخوان و هماهنگ نیست.»

روزنامه لیبرو، به نقل از شهبانو فرح پهلوی، در عنوان مطلب نوشت: «ایران خواهان بازگشت به پادشاهی است و من نیز برای بازگشت آماده‌ام.»

مصاحبه فوق در تاریخ ۲۶ مرداد (۱۷ اوت) در روزنامه «لیبرو» ميلان منتشر شد. خبرنگار لیبرو، در جریان سفر شهبانو به مصر با او گفت‌وگو کرده بود؛ سفری که او هر سال در سالگرد درگذشت محمدرضا شاه پهلوی، پادشاه فقید ایران، انجام می‌دهد.

بیانیه دفتر شهبانو درباره دو پرسش و پاسخ، یکی درباره هدف شاهزاده رضا پهلوی برای ایران، و دوم درباره آمادگی خود برای بازگشت به ایران، توضیح داده و ترجمه دقیق آن را آورده است؛ به این شرح:

پرسش:‌ «فرزند شما، شاهزاده رضا از طرف بسیاری از ایرانیان، در ایران و سراسر جهان، به عنوان رهبر مخالفین رژیم اسلامی متعصب ایران شناخته می‌شود، و تعدادی از تحلیل‌گران جهانی او را به عنون ناجی ایران به حساب می‌آورند. هدف او چیست؟»

پاسخ: «شاهزاده رضا در تمامی این سال‌ها حامی یکپارچگی ایران، همه‌ آزادی‌ها برای زنان، جدایی مذهب از سیاست، و تصمیم ملت برای انتخاب روش حکومتی آینده ایران بوده و هست.»

پرسش: «اگر شرایط اجازه دهد، آیا آمادگی برگشت به ایران را در هر زمانی دارید؟»

پاسخ: «بله، من همیشه به این امید دارم، ولی از همه مهمتر برای من آزادی ایران و ایرانیان است، آن روزی که بتوانم به میهنم بازگردم برای من روز یک شادی نگفتنی خواهد بود.»