رابرت مالی: تحریم‌های آمریکا علیه صدا و سیما در راستای حمایت از زنان ایران است

2

رابرت مالی: تحریم‌های آمریکا علیه صدا و سیما در راستای حمایت از زنان ایران است

رابرت مالی، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در یک رشته توییت درباره تحریم مدیران و کارکنان کلیدی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی توضیح داده و این اقدام آمریکا را در راستای حمایت از زنان ایران و بازخواست کسانی که آزادی و حقوق مردم ایران را انکار می‌کنند، خواند.

او می‌گوید که در نتیجه این تحریم‌ها، «هرگونه معامله توسط افراد آمریکایی با این افراد ممنوع است و هر موسسه مالی خارجی که آگاهانه خدمات مالی را به آنها تسهیل کند، ممکن است مشمول تحریم‌های ایالات متحده شود.»

او در رشته توییتی نوشت که صدا و سیما مرتبا اعترافات اجباری روزنامه نگاران، زندانیان دو تابعیتی و سیاسی را پخش می‌کند.

او به نام علی رضوانی و آمنه سادات ذبیح پور دو گزارشگر صدا و سیما اشاره کرد و گفت که این دو با سازمان‌های اطلاعاتی و سپاه پاسداران «برای اعترافات اجباری در تلویزیون همکاری می‌کنند.»

خزانه داری آمریکا دیشب ۶ کارمند ارشد از جمله این دو خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم شدگان اضافه کرد.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما که از سوی رهبر جمهوری اسلامی منصوب شده، حسن برمهانی، از معاونان سیما،‌ احمد نوروزی،‌ معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما، یوسف پورانوری، از مدیران پرس‌تی‌وی از جمله دیگر تحریم شدگان هستند.

صدا و سیما جمهوری اسلامی و شرکت‌های تابعه پیشتر و در سال ۲۰۱۳ به فهرست تحریم‌ها اضافه شده بود.

آقای مالی «گفتگوی» علی رضوانی با روح الله زم،‌ مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز را از «بدنام‌ترین اقدامات» علی رضوانی خواند. روح الله زم که در عراق ربوده شده و زور به ایران برده شده بود چندی پس از این مصاحبه اعدام شد.

آقای مالی می‌گوید که آمنه سادات ذبیح پور در یک مستند ساختگی پیروان آئین بهایی را به نفوذ در مهدکودک‌ها متهم کرد. او نوشت: «صدا و سیما مستند او را در جریان حملات گسترده به بهائیان منتشر کرد و ایران به آزار و اذیت بهائیان به صرف مذهبشان ادامه می‌دهد.»

آقای مالی می‌گوید که پیمان جبلی، مدیر صدا و سیما از سپتامبر ۲۰۲۱ هم به دلیل نقشش در فعالیت‌های سانسور جمهوری اسلامی تحریم شده بوده: «صدا و سیما اعترافات اجباری را به دستور او پخش می‌کند. جبلی پیش از این رئیس صدا و سیمای برون مرزی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی بوده است.»