رهبر مزدوران واگنر مسکو را متهم به ترک مواضع در باهموت کرد

05

یوگنی پریگوژین، رهبر گروه شبه‌نظامی واگنر مستقیماً از وزارت دفاع روسیه خواست که مواضع خود را در اطراف شهر باهموت واقع در شرق اوکراین رها نکنند. ادعایی که طرح آن، از شکاف بیشتر میان این گروه مزدور و ارتش روسیه خبر می‌دهد.

او در پیامی ضبط شده، ارتش روسیه را متهم کرد که در جریان نبرد خانه به خانه در شهر باهموت واقع در استان دونتسک، عقب‌نشینی کرده و افراد این گروه را در اختیار سربازان اوکراینی گذاشته‌ است.

پریگوژین که پیش از این نیز مکرراً مقامات ارشد نظامی روسیه را متهم کرده بود که برای حمایت از افرادش به اندازه کافی اقدام نمی‌کنند، از وزارت دفاع خواست تا پس از عقب‌نشینی نیز، تمام تلاش خود را برای محافظت از مواضع روسیه در اطراف باهموت انجام دهند.

او خطاب به سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح فدراسیون روسیه گفت: «متأسفانه واحدهای وزارت دفاع روسیه تا ۵۷۰ متری شمال باهموت عقب‌نشینی کردند و مواضع ما را لو دادند.»

پریگوژین افزود: «من علناً از فرماندهان ارشد وزارت دفاع درخواست می‌کنم؛ زیرا نامه‌های من خوانده نمی‌شود. لطفاً مواضعتان را رها نکنید.»

هیچکدام از مقامات ارشد ارتش روسیه پاسخی به درخواست‌های پریگوژین نداده‌اند و همزمان نیز گزارش می‌شود که حملات روسیه به شهرهای مختلف اوکراین ادامه دارد.

مسکو شهر باهموت را که قبل از جنگ ۷۰ هزار نفر جمعیت داشت، پلی برای تصرف بقیه مناطق صنعتی در شرق دونباس و هم مرز با روسیه می‌داند.

نبرد باهموت یکی از خونین‌ترین و طولانی‌ترین نبردهای جنگ اوکراین بوده است و نیروهای واگنر پیشتاز حمله به باهموت بودند.

آنها می‌گویند که بخش اعظم این شهر متلاشی‌شده را تصاحب کرده‌اند اما اوکراین این ادعا را رد می‌کند و تاکید دارد که نیروهایش در روزهای اخیر بسیاری از مناطق اطراف باهموت را بازپس گرفته‌اند.

کی‌یف همچنین مدعی شد که ۲۹ موشک از ۳۰ موشکی که چهارشنبه‌شب به سمت پایتخت شلیک شده را سرنگون کرده است.

گفته می‌شود که این حملات، توسط بمب افکن‌های استراتژیک منطقه خزر و احتمالا با استفاده از موشک‌های کروز انجام شده است.

این نهمین باری است که مسکو در ماه جاری میلادی شهر کی‌یف را هدف قرار می‌دهد.