روزنامه لیبراسیون با تیتر «زن زندگی آزادی» منتشر شد

Screen Shot 2022-09-25 at 10.28.26 PM

روزنامه لیبراسیون با تیتر «زن زندگی آزادی» منتشر شد

روزنامه لیبراسیون، چاپ فرانسه، در صفحه اول شماره امروز خود دوشنبه ۲۶ سپتامبر به اعتراض‌های مردم ایران پرداخته است و شعار معترضان را به زبان فارسی به عنوان تیتر خود منتشر کرده است.

این روزنامه چپ‌گرا، تصویر یکی از تجمعات در ایران که در آن بعضی از زن‌ها روسری از سر برداشته‌اند، را در صفحه اول خود منتشر کرده است.

شعار «زن، زندگی، آزادی» هم به زبان فارسی و به همراه ترجمه فرانسوی آن بر روی صفحه اول روزنامه نقش بسته است.

محتویات صفحه سردار آزمون فوتبالیست ایرانی پس از انتقاد از سرکوب معترضان در ایران پاک شده است.

پیشتر اتفاق مشابهی برای وریا غفوری دیگر فوتبالیست ایرانی رخ داده بود که برای مرگ مهسا امینی و در اعتراض به برخورد با معترضان پست اعتراضی نوشته بود.سردار آزمون، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران، باانتشار متنی در شبکه اجتماعی اینستاگرام از حکومت ایران به دلیل سرکوب معترضان انتقاد و حمایت خود را از خواسته زنان ایران اعلام کرده بود.آقای آزمون با اشاره به حضورش در اردوی تیم ملی فوتبال و محدودیت‌های موجود برای اطلاع رسانی، نوشته بود: «به خاطر قانون تیم ملی تا الان نتونستیم چیزی بگیم تا اردو تمام شه ولی دیگه طاقت نیاوردم. تهش می‌شه خط خوردن از تیم ملی که فدای یه تار موی زنان ایرانی.» آقای آزمون نوشته بود، به رغم تبعات احتمالی، این استوری خود را پاک نخواهد کرد و ادامه داد بود که «شرم بر شماها که آدم‌ها را به راحتی می‌کشین. زنده باد زنان ایران.»