رونمایی از نقاشی دیواری مهسا امینی در واشینگتن

6

جمعی از ایرانیان مقیم واشنیگتن دی‌سی روز یک‌شنبه ۲۵ دی ماه طی مراسمی از نقاشی دیواری مهسا امینی در یکی از مناطق پر رفت و آمد پایتخت آمریکا رونمایی کردند.

این نقاشی دیواری که طرحی از چهره مهسا امینی و برج آزادی و دو شیر است همراه با شعار «زن، زندگی، آزادی» به زبان انگلیسی بر دیواری در یکی از خیابان‌های اصلی پایتخت ایالات متحده آمریکا نقش بسته است.

نقاشی دیواری مهسا امینی در واشینگتن دی‌سی بر دیوار ساختمانی نقش بسته که مالک آن یک ایرانی است و پیشنهاد و ابتکار اجرای این نقاشی دیواری از آن جمعی از ایرانیان است.

این نقاشی دیواری اثر «رودریگو پردل» نقاش، تصویرگر و دیوارنگار متولد شیلی است که مدتی مقیم کانادا بوده و اکنون در ایالات متحده آمریکا زندگی و کار می‌کند.

مهسا (ژینا) امینی، دختر ۲۲ ساله اهل سقز ۲۲ شهریور ماه سال‌ جاری در جریان سفرش به تهران و در حالی که همراه بستگانش بود به دست نیروهای گشت ارشاد و پلیس امنیت اخلاقی بازداشت و حین این بازداشت جان باخت.

مراسم خاکسپاری مهسا امینی روز ۲۶ شهریور در آرامستان آیچی شهر سقز با حضور گسترده مردم این شهر برگزار شد. در این مراسم بر سنگ مزار او عبارت «تو نمرده‌ای و اسمت رمز می‌شود» نوشته شد و مردم شعار «زن، زندگی، آزادی» سردادند.

اعتراضات پس از خاکسپاری مهسا امینی بلافاصله به شهرهای دیگر ایران گسترش یافت و به اعتراضات سراسری تبدیل شد که با گذشت بیش از چهار ماه همچنان ادامه دارد و بی‌سابقه‌ترین اعتراضات علیه جمهوری اسلامی را رقم زده است.