زینب مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، از حضور در محل کار خود «منع و تعلیق» شد

Screen Shot 2023-01-21 at 11.49.40 AM

زینب مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، از حضور در محل کار خود «منع و تعلیق» شد

مادر کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله اهل ایذه که روز ۲۵ آبان در جریان اعتراضات این شهر به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد، در روز نخست بهمن‌ماه از ورود به هنرستان محل کار خود منع شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز شنبه گزارش داد که زینب مولایی راد پس از حضور در هنرستان فاطمیه ایذه از سوی حراست اداره آموزش و پرورش ایذه احضار و به او گفته شد «تا اطلاع قانوی حق حضور در مدرسه را ندارد».

گزارش‌ها حاکی است که خانم مولایی راد تا کنون هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای مبنی‌بر ارتکاب تخلف دریافت نکرده و منع حضور او به‌صورت «شفاهی» و بدون «مجوز کتبی» اعلام شده است.

هنوز مشخص نیست اداره آموزش و پرورش ایذه بر چه مبنایی چنین تصمیمی اتخاذ کرده است.

شامگاه ۲۵ آبان در پی تیراندازی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به خانواده پیرفلک که سوار خودرو شخصی خود بودند، علاوه بر کیان هفت تن دیگر از مردم ایذه نیز در اثر اصابت گلوله جنگی کشته شدند.

مقام‌های حکومتی کشتار ایذه را اقدامی «تروریستی» عنوان کردند اما زینب مولایی‌ راد، مادر کیان پیرفلک، در مراسم خاکسپاری پسرش در برابر هزاران تن و در حضور نیروهای امنیتی تاکید کرد که ادعای حکومت در مورد حمله تروریستی دروغ است و نیروهای حکومتی اتومبیل این خانواده را «به رگبار گلوله بستند».

اقدام «غیرقانونی» رئیس دانشگاه بهشتی برای حذف ترم دانشجوی بازداشتی

شوراهای صنفی دانشجویان کشور می‌گوید پارسا شجاع‌الدین، دانشجو رشته آمار که ۴۰ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت بود، از طرف ریاست دانشگاه بهشتی از شرکت در امتحانات ترم جاری محروم شده است.

بر اساس این خبر که در کانال تلگرام شوراها منتشر شده است، محمودرضا آقامیری به‌صورت مستقیم با اعمال فشار بر معاونت آموزشی دانشگاه بهشتی در حذف ترم پارسا شجاع‌الدین نقش داشته است.

این اقدام در شرایطی صورت گرفته که از لحاظ قانونی هیچ منعی برای شرکت این دانشجو در امتحانات وجود ندارد. به نوشته شوراهای صنفی دانشجویان کشور، آقای شجاع‌الدین پس از آزادی از اوین، در کلاس‌های درس حاضر شده و در چند امتحان اول هم شرکت کرده اما به‌طور «ناگهانی» از ترم پاییز حذف و محروم شده است.