شادترین شهر آمریکا برای سومین سال پیاپی شهری در کالیفرنیاست

۱

شهری در شمال ایالت کالیفرنیا به عنوان شادترین شهر آمریکا در سال ۲۰۲۳ میلادی انتخاب شد. «فاکس بیزنس» در گزارش خود داده‌های وب‌سایت مالی موسوم به والِت‌هاب WalletHub را مبنا قرار داده است.

والِت‌هاب در گزارش خود این شهر را با مقایسه بیش از ۱۸۰ شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا و با استناد به ۳۰ شاخص کلیدی در شادی و حس رضایت شهروندان از زندگی از جمله نرخ رشد درآمد و نیز نرخ افسردگی برگزیده است.

«فریمانت»، شهری که برای سومین سال متوالی در صدر رده‌بندی شادترین شهرهای آمریکا قرار می‌گیرد در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ این کشور کمترین میزان افسردگی و همچنین کمترین میزان جدایی زوج‌ها و طلاق را ثبت کرده است.

فریمانت، شهری در ایالت کالیفرنیای با جمعیت ۲۱۴ هزار نفر است و در جنوب شرقی منطقه خلیج سانفرانسیسکو واقع شده ‌است.

دو شهر دیگر کالیفرنیا از جمله «سن خوزه» که دوم شد و «سان فرانسیسکو» که پنجم شد در بین پنج شهر برتر آمریکا قرار گرفته‌اند.

«مدیسون» پایتخت ایالت ویسکانسین در این رتبه‌بندی در جایگاه سوم و «پارک اورلند» شهر در ایالت کانزاس در جایگاه چهارم قرار گرفته اند.

ایروین، اوکلند، هانتینگتون بیچ و سن‌دیگو نیز در بین ۲۰ شهر شاد جای گرفته‌اند و نا‌شادترین شهر، «دیترویت» بزرگ‌ترین شهر ایالت میشیگان با رتبه ۱۸۲ در قعر جدول قرار گرفته است.