شاهزاده رضا پهلوی در گردهمایی بزرگ لس‌آنجلس: امروز شاهد اولین انقلاب زنان در جهان هستیم

3

شاهزاده رضا پهلوی روز شنبه در تجمع ده‌ها هزار نفری ایرانیان مخالف نظام جمهوری اسلامی در شهر لس‌آنجلس آمریکا شرکت کرد و بار دیگر تاکید کرد که «امروز شاهد اولین انقلاب زنان در جهان هستیم.»

شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در لس‌آنجلس که با استقبال گرم شرکت‌کنندگان همراه بود گفت: درود به شرفت و مقاومت و ایستادگی زنان ایران که اولین قربانیان این «انقلاب نحس» بودند.

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی، امروز ایرانیان در سراسر جهان، حول شعار محوری «زن-زندگی-آزادی» گرد هم آمده‌اند.

 

شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بار دیگر به ضرورت همبستگی ملی اشاره کرده و گفت: «اتحاد، سریع‌ترین راه رسیدن به مقصد و آزادی است.»

به گفته شاهزاده رضا پهلوی، روی هیچ چیز، جز «همت و غیرت» مردم ایران نباید حساب باز کرد. او بار دیگر جامعه بین‌المللی را فراخواند تا به جای حمایت از یک «رژیم پوسیده»، از مبارزات مردم ایران پشتیبانی کنند.

شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به زندانیان سیاسی و معترضان در ایران گفت: شما تنها نیستند. ما صدای شما در جهان هستیم.

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی، جهان باید از مذاکره با نظام پوسیده جمهوری اسلامی دست بردارد.

از بامداد روز شنبه ۲۲ بهمن‌ماه، همزمان با چهل‌وچهارمین سالروز انقلاب ۱۳۵۷، تظاهرات‌های ایرانیان خارج از کشور و فعالان سیاسی مخالف نظام جمهوری اسلامی، از نیوزلند و استرالیا و کشورهای آسیایی شروع شد، در ادامه روز در ده‌ها شهر اروپا، از جمله پاریس، لندن و برلین برگزار شد و در نهایت به شهرهای مختلف آمریکا و کانادا رسید.

در واشنگتن، شمار زیادی از ایرانیان با تجمع در برابر بنای یادبود لینکلن ضمن ابراز همبستگی با مبارزات داخل کشور، علیه نظام جمهوری اسلامی شعار دادند و خواهان حمایت قاطع کشورهای جهان از خیزش سراسری ایرانیان علیه نظام حاکم شدند.

در گردهمایی بزرگ واشنگتن، شماری از چهره‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی، از جمله مسیح علی‌نژاد، حامد اسماعیلیون، نازنین بنیادی حضور داشتند و سخنرانی کردند. این افراد روز پنجشنبه در نشست مشترکی با حضور شاهزاده رضا پهلوی در دانشگاه جورج تاون واشنگتن خواهان تداوم اتحاد و همبستگی برای پیشبرد انقلاب و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی شدند.

در گردهمایی بزرگ ایرانیان مخالف نظام جمهوری اسلامی در واشنگتن برخی از هنرمندان از حمله گوگوش و فرامرز اصلانی نیز حضور داشتند و سخنرانی کردند.

روز شنبه در شهرهای مختلف کانادا، از جمله در تورنتو، مونترال، ونکوور نیز گردهمایی‌های بزرگی برگزار شد و تجمع‌کنندگان ضمن ابراز همبستگی با مردم ایران، علیه نظام جمهوری اسلامی شعار دادند.

فراخوانی که شاهزاده رضا پهلوی برای روز ۲۲ بهمن صادر کرد، یکی از بزرگ‌ترین تجمع‌های علیه حکومت جمهوری اسلامی ارزیابی شده است