شاهزاده رضا پهلوی و سه سیاستمدار مطرح آمریکایی، میهمان برنامه پرمخاطب تلویزیونی

Screen Shot 2023-02-25 at 3.58.51 PM

شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» در برنامه پرمخاطب یکشنبه صبح خود میزبان شاهزاده رضا پهلوی به‌همراه سه سیاستمدار مطرح آمریکایی خواهد بود: نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و نامزد کنونی انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا؛ گلن یانگ‌کین، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ویرجینیا، و جو مانچین، سناتور دموکرات از ایالت ویرجینیای غربی.

نیکی هیلی در دولت پیشین دونالد ترامپ در آمریکا، سفیر این کشور در سازمان ملل متحد و درنتیجه، عضو کابینه بود. او چند روز پیش به‌طور رسمی برای نامزدی ازسوی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرد تا پس از آقای ترامپ دومین نفری باشد که وارد گود می‌شود. هیلی در جریان انتخابات مقدماتی ۲۰۱۶ از منتقدان ترامپ و حامی مارکو روبیو و سپس تد کروز بود، اما بعدها وارد کابینه او شد و پس از ترک جایگاهش در کابینه نیز رابطه عموما حسنه‌ای با ترامپ داشت. اما او حالا اولین نامزدی است که مقابل ترامپ قد علم کرده، گرچه به نظر نمی‌رسد شانس چندانی برای رسیدن به کاخ سفید داشته باشد.

شاهزاده رضا پهلوی در ژانویه ۲۰۱۸ از هیلی به‌‌دلیل مطرح‌کردن «مصائب مردم ایران» در شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکر کرده و گفته بود: «ما از نزدیک نظاره‌گریم و به یاد خواهیم آورد.»

برخی تحلیل‌گران از سال‌ها پیش نیکی هیلی را از مهم‌ترین چهره‌های دولت ترامپ در زمینه سیاست‌گذاری در موضوع ایران دانسته‌اند. مقاله‌ای در نشریه «پولیتیکو» در سال ۲۰۱۷ از هیلی به‌عنوان «صدای داخلی محبوب ترامپ در موضوع ایران» یاد کرده بود.

گلن یانگ‌کین در سال ۲۰۲۱ با پیروزی بر فرماندار دموکرات ویرجینیا سکاندار این ایالت مهم آمریکا شد و از چهره‌های مطرح حزب جمهوری‌خواه به‌شمار می‌رود. جو مانچین نیز به‌عنوان دموکراتی که در یک ایالت متمایل به جمهوری‌خواهان سناتور شده، مطرح است و با سد کردن راه برخی برنامه‌های تقنینی جو بایدن به یکی از چهره‌های تاثیرگذار ایالات متحده بدل شده است. او متمایل به جناح انزواگرای حزب دموکرات دانسته می‌شود و بارها خواهان خروج نیروهای آمریکا از افغانستان شده بود و مخالف بیشتر موارد حضور نظامی آمریکا در سوریه بوده است.